Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Jeg fortalte at jeg var gravid og hun responderte med: Åh, er du det...hmmmm...Ble litt fornærma, det er jo vanlig å si gratulerer...kom til meg senere og sa unnskyld for at hun ikke sa gratulerer, men det var fordi hun var litt skeptisk...Sikkert fordi jeg og kjæresten min ikke bor sammen enda, og at hun ikke liker han så godt, men det kunne hun ha holdt for seg selv, og heller ønsket meg lykke til...er litt småirritert på henne nå. Synes dere jeg overreagerer ?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Nei faktisk ikke.. Skjedde nesten det samme med meg da jeg skull ha nr 2. Sa det til "venninna" mi (er ikke så mye sammen lenger), da var svare skal du ha en til???? Aldri komt et gratulere enda, jenta mi er nå 5mnd.. Synst folk burde bli glad jeg da, men det var vist for mye forlangt
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 nei det er jo frekt... de har fått kallenavnet "mine dårlige venner".. altså de du egentlig ikke vil være venn med, men bare må på en måte pga omgangskrets osv.. ikke egentlig venner.. jeg fikk den samme.. sa vi skulle bli foreldre.. hun bare "ehm... foreldre?????????? oookay..." ikke et gratulerer en gang... rett etterpå inviterte hun seg selv i dåpen (uten at jeg har nevnt dåp som en selvfølge for oss), yeah right.. hun trår ikke i noen barndåp hun nei.. folk er så frekke!!!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Da jeg fortalte til venninna mi at jeg var gravid fikk jeg beskjed om å si ifra når jeg skulle ta abort, for da kunne ho kjøre meg til sykehuset!!! Jeg hadde sagt tidligere at jeg håpet jeg ikke var gravid pga et ustabilt forhold, men makan til kommentar da...... (har forresten termin om 16 dager)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 fy f**** det var den drøyeste!!! når man sier man er gravid er det jo somregle fordi man har bestemt seg for å beholde barnet.. enten man i utgangspunktet ville det eller ei.. at deet går ann.. fikk den samme av sjefen min "huff det var leit" (J*VLA SVIN, tror han jeg hadde sagt det til han etter 16 uker!!! dersom jeg ikke skulle ha barnet, da kan man ta seg sammen å si gratulerer!) Klikker litt
BergensBerta*gullgutt* Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 ja det er det man skiller skikkelige venner og såkalte "festvenner"... Alle de gode veninnene begynte å le og smile(ikke sånn stygt le), men de ble så glade på mine vegner og gratulerte og klemte.. men når hun som ikke var der fikk vite det var det mer sånn: oja, derfor du har vert så fissen..(hadde ikke vert med på byn på noen ganger) jeg blir aldri bedt med på noen ting av henne siden eg e så kjedelig:P men men, grei måte å luke de ut på
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 Herregud, så ugjennomtenkte folk kan være!! Og ekstra irritert blir jeg av responsen hennes, fordi jeg mistet i høst og dette barnet er noe vi virkelig ønsket oss..ahhrg...jaja...man kan jo ikke gjøre annet enn å komme over det og kanskje ikke dele så mye av privatlivet med den personen mer. HI
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 ja ikke sant... det er de man ikke tar kontakt med om man ikke MÅ omgåes de
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #9 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har heller ikke fått:Å Gratulere !! Fra min egen famile...bare åja off...hvordan skal det gå!!? Jeg har to barn som jeg elsker over alt på denne jord...men dem var tydeligvis ikke gode nok før dem ble født.Familien min er kjempe stolt og glad i dem men var ikke happy før dem kom til verden.Jeg bor heller ikke sammen med barnefaren av mange forskjellige grunner.men samarbeider godt om barna forde om.Så man trenger ikke leve på et tradisjonelt vis for å være lykkelige.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #10 Skrevet 25. mai 2008 hehe må skrive om min opplevelse jeg også da jeg fortalte bestevenninna mi jeg var gravid med førstefødte. Hennes kommentar: men da blir d ikke fest til hælga da???? hahaha nå kan jeg le siden etter dette gikk d bare vest mellom oss, ergo en bestevenninne som ikke var intr i festbrems som en baby i magen ble.. fest og moro ble prioritert framfor gravid barndomsvenninne som også har vært bestevenner igjennom mangt og mye..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #11 Skrevet 25. mai 2008 Hehe, mange rare folk. I noen tilfeller kommer jo dette overraskende på venninner også, og spesielt om dere har vært veldig nære så innebærer dette en stor forandring for henne også. Og er dere unge er det enda mer uvant tanke for andre. Selvsagt skal hun være glad for dine veine, men gi henne litt tid til å venne seg til tanken også da. Det er jo en stor nyhet.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #12 Skrevet 25. mai 2008 tja, for min del, jeg anonyme med eks bestevenninne, så var det ingen overaskelse nei, hun visste vi holdt på lage baby. Der og da tok jeg også det som hun bare ble litt satt ut, men hun fortsatte jo bare med sin egoistiske og lite engasjerte væremåte så det måtte jo bare gå som det gjorde egentlig.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #13 Skrevet 25. mai 2008 Tja, jeg har omvendt dårlig erfaring. Hadde ei venninne som ikke tålte at jeg fortsatte med mitt sosiale liv når hun ble gravid. Selvsagt var jeg veldig glad på hennes veine, men å kalle meg egoistisk fordi jeg ikke levde hennes nye livsstil er litt drøyt. Heldigvis ingen av de andre veninnene mine som ble like bitch når de fikk barn, ikke jeg heller. Så vidt jeg har hørt
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #14 Skrevet 25. mai 2008 ai.. ja man kan jo ikke kreve at venninner skal forandre livsstilen sin pga at venniner blir gravide. Det blir for drøyt ja, men i mitt tilfelle, jeg med eks bestevenninne, så skjedde det masse underveis som gjorde at jeg kan bruke ordet egoistisk ja.. hadde ikke regna med at min bestevenninne skulle kutte meg ut pga jeg var gravid.. og hun var null intr i meg og mitt.. det gikk bare i fest og moro.. pluss massssse hun gjorde underveis som førte til at jeg måtte bare ta en pause fra dette såkalte vennskapet vi hadde.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #15 Skrevet 25. mai 2008 Hehe, at det bare gikk i fest og moro fikk jeg også mot meg. Som om jeg plutselig skulle slutte med det fordi hun ikke ville/kunne lengre. At jeg var null intressert i henne og hennes fikk jeg også mot meg. Sannheten var vel heller omvendt, men jeg forventet ikke lenger at hun skulle ha tid til andre med egen familie. Nå er det vel ikke til å fornekte at hun har vært passe egosetrisk hele livet, men det har jeg alltid oversett på grunn av det gode vennskapet. Men til slutt er det ikke vits å holde på så dårlige venner, så der forsvant den såkalte bestevenninnen. Det jeg egentlig ville var bare å påpeke at alle ting har to sider, og alt behøver ikke nødvendigvis å tolkes på den værst tenkelige måten.
blockarella Skrevet 25. mai 2008 #16 Skrevet 25. mai 2008 Er litt enig, jeg... Man kan ikke forvente at venninner skal legge om livene sine i ren sympati. Selvfølgelig er det sårt dersom de aldri har tid til en gravid venninne lengre, men vi gravide kan jo også bli med på fest og moro selvom vi ikke drikker? Var selv i 30 års dag i helgen, var vel hjemme i tre-halv fire tiden og var blant de siste som gikk hjem... ;-) Må vel innrømme at det ikke var like festlig den siste timen, men... ;-) Og samtidig synes jeg ikke venninnen til HI var så fæl, jeg - hun unnskyldte seg jo etterpå og vil vel egentlig bare ditt beste... Har ett par venninner selv som jeg nok hadde vært litt skeptisk om de nå ble gravide, rett og slett fordi jeg synes de fortjener snillere menn og et bedre forhold! Men det er klart - et "gratulerer" koster ikke så mye da... :-)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #17 Skrevet 25. mai 2008 min venninne sa : ehh skal vi ikke kunne ta en øl i sommer da? Anbefalte abort...
blockarella Skrevet 25. mai 2008 #18 Skrevet 25. mai 2008 Å anbefale abort av slike årsaker er selvfølgelig helt hårreisende, og absolutt ikke noe en "venninne" har noe som som helst med å foreslå... Høres rett og slett ganske umodent og barnslig ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå