Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

Jeg brakk halebeinet da jeg født nr 2. Fødselen gikk svært fort, så kroppen hang ikke helt med..... Har gått rimelig greit i ettertid, men kjenner at det trykker godt på nå. Er i uke 25. Er det noen som har vært borti dette og som har født vanlig igjen etterpå? Vil veldig gjerne føde normalt, men er redd for at dette skal skje igjen....

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brakk også halebeinet sist jeg fødte. Har hatt angst for dette denne gangen her fordi jeg har hørt at det er lettere å knekke det opp igjen når det allerede har vært knekt!

Snakka med lege på sykehuset for litt over ei uke sida og de skal sette meg i gang før termin om jeg er moden.For å kunne passe på det som skjer. Det var litt med at han hadde stort hode med meg.. Han hadde hodeomkrets på 39cm. Denne babyen hadde hodeomkrets litt under normalen da jeg var å vekst estimering,så det er en lettelse å vite det iallfall!

Jeg vil ikke ta ks da jeg føler at det blir jo nesten det samme.Det blir jo å gå rundt med smerter i mange måneder det også.Så jeg velger å føde en gang til,men de skal finne stillinger som vil lette på trykket mot halebeinet:)

Synes du skal snakke med jordmor/lege om dette jeg,så kan det jo bli lagt til rette for deg også når du skal føde:) Jeg føler en stor lettelse etter jeg fikk vært på vekstestimering + snakka med lege på sykehuset:)

Skrevet

Tusen takk for svar! Skal på kontroll igjen neste uke. Skal snakke med jordmor da. Ska føde på ABC på Ullevål, så de kan vel kanskje henvise meg videre slik at jeg får pratet med en lege.

Lykke til med fødselen! Får håpe det går greiere denn gangen!

Skrevet

Du får ha lykke til du også:)

Vi får bare satse på at vi begge slipper unna å knekke det opp igjen.Ikke noe god opplevelse akkurat!:s

Skrevet

Hei jolene84!

Jeg fikk en brist halebenet ved første fødsel, og det bøyde seg liksom bakover og ble liggende rart. Var hos kiropraktor flere ganger i årene etter og fikk ganske god hjelp. Etter fire år skulle jeg føde igjen.Ved andre fødsel var jeg nokså bekymret for hvordan det ville gå, jeg hadde en veldig rask førstefødsel, det var vel noe av årsaken til at halebenet ikke "tøyde" med. Det mest plagsomme ved halebensbrudd/ brist er jo tiden etterpå. Vondt å sitte, vondt å gå på do og vondt å bøye seg.

Jeg fikk epidural ved andre fødsel, så jeg hadde vel ikke kjent så mye uansett hvis det hadde skjedd igjen. Men poenget er at det gikk bra! Halebenet var på en måte mer tøyelig, tror jeg - selv om denne fødselen gikk like raskt. Hadde ingen smerter i halebenet i ukene etter heller.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...