Gå til innhold

Om melkemengde ved 8 mnd+ alder......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer enda ofte i løpet av dagen. Ca. 5 ganger + morgen,kveld og natt.

Ammer/gir dere flaske ofte?

Hvordan blir dette når hun skal i barnehagen når hun er 10 mnd???? Hun tar ikke flaske.....

Hvor lenge har de behov for denne melka i tide og i utide? Hun får nå 4 faste måltider fast føde hver dag.

Tenker nemlig jeg må begynne nedtrapping snart....Med tanke på barnehagen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.Han får flaske morgen og kveld:)

Skrevet

Heisan!

Knerten er 9 mnd gammel. Han får ingen måltid med bare melk (MME) lengre, men han får MME til 3 måltid (grøt og brød) i løpet av dagen. Til middag får han vann.

Skrevet

Flere?

Skrevet

?

Skrevet

Mini her får morsmelk morgen og kveld, og han er snart 8mnd. Men ALLE barn er forskjellige, så det er ikke dermed sakt at det er feil at du gir oftere;) Det du føler er best, er nok best for ditt barn:)

Skrevet

Jeg ammet 4 ganger i døgnet når mini var 8mnd, morgen, kveld, natt og gjorde et forsøk til lunsj, men hvis vi ikke var hjemme var det vanskelig. Sluttet med nattamming når han var ca 8,5mnd. På 9mnd kontroll på helsestasjonen mente helsesøster det var helt greit at jeg ammet bare 2-3ganger i døgnet når han i tillegg fikk 2 måltider med grøt, for det er jo melk i grøten også. I tillegg spiste han da et måltid med brød og frukt (til lunsj og da fikk han også mm) og middag.

Jeg ville begynt å trappe ned så det ikke blir veldig mye for henne når hun skal begynne i barnehagen samtidig som hun skal slutte å amme hele dagen. Hvis du ammer til måltidene, ville jeg sluttet med det først, når de er så store er det helt greit å få kun vann til måltidene. Så ville jeg etterhvert bestemt 1-2ganger i løpet av dagen hun kunne fått melk og hvis hun vil ha noe ellers, får hun få vann. Morgen og kveld er jo greit å amme selvom hun skal begynne i barnehage, så det ville jeg beholdt lengre.

Jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke ville avvenne nattamming med hyling, så jeg ventet til han plutselig ble helt fornøyd med å bare få smokken når han våknet om natta. Hvis det ikke hadde gått så lett, hadde nok faren måttet tatt noen slitsomme netter før jeg begynner å jobbe, men nå slipper vi heldigvis det. Hvordan du vil gjøre det er jo helt opp til deg og hva du føler er riktig for dere...

Skrevet

Tuuuusen takk for svar!

nattavvenning tør jeg såvidt å tenke på... gruer meg så....

Håper flere kan svare.

Skrevet

Gutten min får pupp 4 ganger om dagen. Morgen, kveld og før han skal sove på dagtid. Han sover nå 2 ganger om dagen. Han er 8 1/2 mnd. Jeg nattavvente for 2 mnd siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...