Gå til innhold

Hjelp! Lekker jeg fostervann?


MorLilla *M*

Anbefalte innlegg

Hei...

Merket i går kveld at trusa blei våt, akkurat som om jeg tisset på meg. Det var tyntflytende og blankt, luktet ikke urin( litt ekkelt beskrevet..sorry). Dette fortsatte i natt, en tre-fire ganger, ikke mye om gangen + med mensenlignende murring nedentil og rygg. Nå på morgenen er fargen blitt litt rosa, fortsatt ikke mye om gangen,med mensenmurring. Blir litt nervøs her..

Går inn i uke 38 i morgen.

Er det andre som opplever dette nå/ har opplevd dette?

Blir kjempeglad for råd/høre andres erfaringer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke opplevd dette selv enda, men var på fødselskurs tidligere denne uken og ble forklart litt der ang fødselstegn. Høres ut som vannavgang ja!! Det kunne være hvitt, rosa, grønt, blankt. Ta på et bind og ring føden. De vil nok ha deg inn til sjekk. Har hodet festet seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordmor var usikker på siste kontroll om hodet var festet seg. Hun har ligget med hodet ned de siste par månedene. Du tror det er vannavgang ja... Jeg trodde fostervannet ville komme i en stor "bølge" nemlig, ikke litt og litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpa du har ringt Mallis!! Heheh! Neida, det treng ikke komme i stor bølge, alt e forskjelli!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som nættemor sier her.. veldig forskjellig fra person til person. At det er rosa farge på vannet kjennetegner at det er fint forstevann (ettersom jeg har forstått). Men er du usikker på om hodet har festet seg skal en ikke gå mye rundt, helst ligge da mye av vannet kan renne ut., og ungen ikke fungerer som en propp på en måte. Er det fostervann som jeg tror, har du barnet i armene innen 3 døgn.. :) Ring føden og få de til å ta en sjekk på deg.. LYKKE TIL!! du må oppdatere oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fortalt av jordmor på fødselsforberedende kurs i helgen at om vannet har gått og du ikke har fått beskjed om at hodet har festet seg skal du legge deg ned og ringe føden, dette er fordi navlestrengen ikke skal komme i klem når babyens hode falle ned. Ring føden med en gang du så sier de akkurat hva du skal gjøre. HUSK at de vil mye heller at du ringer en gang for mye enn en gang for lite.. Det er en grunn for det :) Nå skal jeg ikke sette griller i hodet på deg og skremme deg, men bare ring du så får du beskjed om hva du må gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...