Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Har plutselig begynt å tenke på det nå. Har termin 29. mai, uti fra ultralyd. Menstermin er 2. juni. Har lest flere innlegg har tidligere om at menstermin ofte stemmer best. Men når den regnes ut tar de utgangspunkt i 28 dagers sykluser da?? Jeg har en syklus på 32 - 33 dager. Så på en terminkalkulator på nettet fikk jeg termin 5. juni. Så nå går jeg slik og tenker at den sikkert stemmer best, og at jeg går lenge over ul termin. Noen som vet??
Ladybug~N&E Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 alle leger vil bruke en termin basert på en syklus på 28 dager uansett om det stemmer eller ikke. er nok enklest for dem slik. "riktig" termin blir uansett satt ved ordinær og er kun basert på forsterets str. i.f.t gjennomsnitt og sier ingenting om når babyen blei unnfanget. det er nesten umulig å vite. du er heldig som har ul-termin tidligere enn menstermin. da slipper du å gå så lenge over. siden de går utifra ul-termin så vil du jo være på overtid fra 12juni i stedet for 19juni dersom de skulle ha fulgt mensterminen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå