Gå til innhold

Gravid etter MA eller bare "rest-HCG"?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistet i MA for 2 uker siden. Da hadde fosteret vært død i magen i litt over 6 uker. I dag testet jeg med graviditetstest; etter 5 min. var det bare 1 strek, men en god stund etter var det en svak strek nr. 2..?!?

Kan det være rest av HCG etter MA (til sammen 8 uker siden foster døde), eller kan det være feil på test siden 2 streker ikke kom fram før etter en god stund?!

Glad for alt av svar om noen vet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være rest etter ma'en... spørs hvor høyt hcg du hadde når du mistet... er noen som fortsetter å produsere hcg! Jeg mistet i ma for ca 6 uker siden, jeg testet meg 10 dager senere og den var negativ.. fosteret hadde bare vært dødt i 2-3 dager da det ble oppdaget...

Er vel litt tidlig at en graviditetstest skal slå ut?! Om du ikke hadde eggløsning med en gang etter ma'en på grunn av at det var en stund siden fosteret døde!?...

Ville tatt en test etter helgen... tatt en cb digital eller noe så slipper man å tolke streker :)

Skrevet

Skulle jo nesten tro at dette var rest etter MA. Skulle jo tro at det tar et par uker før kroppen har eggløsning etter MA (altså at man IKKE får eggløsning på nytt før fosteret er ute av kroppen) og så tar det jo nesten et par uker til før man får positiv test.

Skrevet

Jeg testet negativt først 7 uker en MA/utskrapningen....ikke meningen å få det til å miste motet, men jeg vil tro det er rester. Men håper jeg tar feil:-)

Lykke til!!

Skrevet

Men 7 uker etter at foster døde eller 7 uker etter at det kom ut? Er 2 uker siden foster kom ut, men hele 8 uker siden det døde.

Skrevet

Når vi var på tidlig UL, bare noen dager før jeg hadde utskrapning...fant de ikke noe foster i det hele tatt. kun en fostersekk. De mente at fosteret bare hadde gått i oppløsning. Så jeg testet positivt med Clearblue gravtest i hele syv uker etter utskr.

Skrevet

oslojente: Akkura det samme skjedde meg...men betyr det at man ikke kan bli gravid før testen viser negativt igjen??? eller kan man da ha el fks 1-2 uker etter at sa -blødningen har stoppet??

Skrevet

Tok ny test i dag, det samme skjedde, bare at i dag var gravid-streken noe svakere.

Lurer også på om jeg ikke kan bli gravid før jeg tester bare 1 strek igjen?!

Skrevet

Tror egentlig ikke at man kan det... for man har vel ikke eggløsning før HCG hormonet er ute av kroppen!?....

lenge siden du sluttet å blø?!

Skrevet

Ca 10 dager siden jeg sluttet å blø.

Skrevet

Men har lest om de som har blitt gravid så tidlig som 1.5 uke etter SA, derfor jeg tenker at de må jo ha rest-HCG så tidlig etter SA, og at det da er mulig å bli gravid med rest-HCG i kroppen?

Skrevet

Jeg tror man kan bli gravid selv om ikke alt hcg er ute av kroppen, så lenge man ikke har noen rester igjen så skulle man jo kunne det!Trodde kropen var mer motagelig etter en sa/ma! Og har også hørt om dem som har blitt gravide 1.5 uke etter sa! Så det burde jo være mulig! Stå på uasett!En gang klaffer det, bare se meg.)

Skrevet

Ok, hadde jo vært flott om man kunne bli gravid selv med litt rest-HCG! :) Er hvertfall HELT SIKKERT at fosteret og alt som "hører til" er kommet ut, har tatt UL som har bekreftet dette.

Får håpe at jeg blir fort gravid igjen, er litt utålmodig her.. ;o)

Skrevet

Koselig å se at du har endret nicket ditt suzy :) Har sett deg en del inne på bli gravid.. :) Ingenting er bedre enn når vi vandrer over på 1 trimester igjen.. satse på at spiren klamrer seg fast og vokser i 9 mnd :)

Ja mulig man kan det... trodde bare ikke at man hadde eggløsning.. er noen som får eggløsning igjen rimelig kjapt etter man var gravid.. spørs litt hvor fort kroppen kommer i rute igjen.. men vet ikke altså! Bare i mitt lille hode hehe :)

Håper spiren sitter der fort igjen ja... :) Man føler seg fryktelig tom etter man har mistet!...

Skrevet

Koselig å høre:)Jeg kommer ikke til å gå inn på 1 trim før jeg evt ser et dunkende hjerte!Og skal på ul til mandag så håper de ser noe, eller noe som helst, siden det er så kort! Enn du da Scoodydo?

Kroppene reagerer sikker forskjellig, noen skiller det kanskje ut fortere enn andre, hvem vet...

Jeg håper også du vil få en positiv test igjen hma2! Ønsker deg masse lykke til:)

Skrevet

hvor lenge det er siden du mistet suzy?! Er akkurat ferdig med 1 mens.. prøvde igjen rett etterpå, men det klaffet tydeligvis ikke :) Så har vel El om ca en uke eller noe... krysser fingrene for en februar baby :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...