Gå til innhold

Herregud da! Samboeren min driver å stenger ute eldstemann!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang vi planlegger noe vil han at vi skal ha barnevakt til eldstemann på 3 år. Vi har en på 1 år også, men han er det greitt å ha med for han sitter jo bare i vogna og er stille, som han sier. Jeg sier hver gang at det kan han bare glemme!

Nå har han "bestemt" at i sommer når jeg skal jobbe, og han ha permisjon, skal jeg ha fridagen min (skal ha fri en dag i uka) på en dag eldstemann er i bhg. For da kan vi gjøre ditt og datt i ro og fred. Jeg vil selvfølgelig ha fridagen min på en dag han har fri! Har lyst å være sammen med begge barna mine jeg!

Greitt at han er i trassalderen og kan være litt vanskelig av og til ,men man kan vel ikke drive å utelukke en liten gutt sånn vel??? Blir så sint og lei meg når han driver på sånn!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars liten....du får jo bare gi beskjed at enten kan han være med dere 3....eller kan han være alene!

Lykke til:)

Skrevet

Lurer virkelig på hvor dere finner slike menn, jeg??? Som ikke vil ha med sine egne barn på ting??? oppfører seg som em fireåring selv..

Og hva med deg??? Du voksne dame!! Som velger å leve sammen med en slik kjempebaby??

Sett foten ned!! Det er deres barn, og de skal selvsagt ikke utelukkes konstant..Blir litt oppgitt, jeg...

Skrevet

Jøss for en merkelig holdning til eget barn, det går da virkelig ikke ann! Stakkars 3-åring sier nå jeg, unger er så vare på sånt, jeg er sikker på at han merker at pappa egentlig ikke vil ha han der, får helt vondt i magen jeg, stakkars, stakkart gutt...

Skrevet

Selv om anonym kanskje er litt krass, må jeg si meg litt enig. Greit, samboeren min kan irritere vettet av meg når han sluntrer unna med husarbeidet og legger posesnus overalt, men han er da i det minste en engasjert kjæreste og pappa.

Hadde han skulle ekskludert ett av våre barn, hadde jeg lurt på om det var noe galt med sjelsevnene hans.

Skrevet

Forkjellsbehandling heter dette, synd at det skal være sånn. Hvis dette fortsetter da han blir eldre så vil det bare slå tilbake på dere som foreldre! Gjør det klart for mannen din at denne forskjellsbehandlingen vil du ikke være med på....mulig 3 åringen trasser fordi han allerde merker at pappa utelokker han???

Who knows??

Skrevet

unnskyld at jeg spør, men er det samme far til begge barna.?????

Skrevet

Ja det er samme far til begge. Grunnen til at han forskjellsbehandler er at han synst det er slit med trassen. Ikke at det er noe unnskyldning.

Han får ikke gjennom disse forslagene sine, for å si det sånn. Men jeg får så vondt av gutten min bare han nevner det. tenk hvis han hadde visst at pappa ikke vil ha han med. Neste gang han sier noe sånt klikker jeg! Eller kanskje jeg skal begynne å planlegge morsomme ting uten samboeren min, så han får merke hvor sårende det er!

Og han er snill ellers, og jeg kunne virkelig ikke vite at han kom til å forskjellsbehandle ungene før jeg fikk unger med han. Så det er sagt=P

Skrevet

Dette har nok 3-åringen "senset" for lengst. Du må ta en ALVORLIG prat med gubben, og forklare ham hvor sårbart et lite barnesinn er. Kanskje han blir mindre trassig hvis han får litt mer POSITIV oppmerksomhet fra pappa'n sin?????

Skrevet

Tror nok ikke mannen din mener å være stygg i seg.Han er nok veldig enkel!Han tenker sikkert som han selv sier:slippe maset MEN!

Han og dere burde nok heller hatt barnevakt til han på 1 år.Han skjønner jo ikke så mye av det mens han på 3 trenger å komme seg ut med mamma og pappa.Spørs hva dere skal liksom.Dere er jo 2 voksne..burde gå bra det.Han er nok litt ego han mannen din?Hadde også blitt sårå!

Skrevet

Jeg håper virkelig at du setter foten din ned. For en idiot!!

Skrevet

Først må jeg si at jeg har selv to barn, med samme aldersforskjell som dine. Trassen go jobben med den eldste tar opp mesteparten av fokus, uten at jeg egentlig kan si han er mer krevende enn andre barn.

Jeg er helt inneforstått med at barn er krevende og jeg elsker gutten min over alt. Føler mesteparten er lagt opp på hans premisser, og har ofte litt dårlig savittighet ovenfor minste for vi har ikke så mye tid til henne. Hun okser nå opp mer og mer, og krever mer og mer, og ting begynner å gå mer på hennes premisser nå. Så når ting roer seg rundt den eldste, så er det på han igjen.

Jeg synest det er greit når det blir rolig på kvelden og de små sover, jeg synest også det er luksus å ta meg litt tid sammen med kun baby, og det er jo enn så lenge ikke noe særlig styr å ha baby med på ting. Sitter jo bare der og er fornøyd, enda. Baby kan sitte i stolen og kose seg og se på meg mens jeg lager mat, eller gjør annet husarbeid, pludre rundt på altanen mens jeg maler rekkverket el.

Storebror derimot er jo turbo, handling og butikker, kontorer og bilkjøring kan en jo ikke la det bli for mye av. Ikke er det så lett å prate og planlegge ting, se på tegninger og annet om hvordan vi vil ha det. Litt tilrettelegging og stimulans må de jo ha. Det er faktisk litt praktisk å ha litt tid uten smårollinger som krever sitt. Av og til må en jo også få lade batteriene.

Men det må gjerne være noe annet som ligger bak som får deg til å reagere sånn, noe som gjør at du tror han ikke er like glad ibegge barna sine?

Om to år ser jeg for meg at jeg og storebror kan kose oss med å lage mat sammen, eller luke i bedet, prate sammen i bilen, og at det er minste som kan være greit om er i barnehagen en gang i blandt.

Skrevet

Selvfølgelig gjør jeg det! Ingen skal få forskjellsbehandle mine barn! I alle fall ikke deres egen far!

Skrevet

Er eldste deres felles barn, uansett så er det galt av ham. Men din plikt oppi dette her å sette ned foten. Er du så kua at du ikke klarer å si fra kansje?

Din fridag, og din avgjørelse. Blir han sur så kan du jo peke på døra og kofferten...enkelt og greit.

Skrevet

Stakkars lille gutten din... Sett ned foten du!

Skrevet

Hehi...da får han jo en dag i uken alene med både 1- og 3-åringen. Lykke til med det sier nå bare jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...