(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Begynte å amme for 4 dager siden, og våknet i dag med skikkelig harde og vonde bryster...auuuu!! Er dette normalt? Føler sånn brystspreng på en måte... Skal jeg pumpe meg? Andre gode tips motas med STOR TAKK:-)))
piano♫ Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Ja, det er vanlig. Og det er kjempevondt. Mitt tips er å pumpe så mye som du MÅ for å overleve, og så lite som du KAN for å ikke øke melkeproduksjonen ytterligere. Det går over, det får være trøsta. Det er fordi melkeproduksjonen din er kommet ordentlig i gang, så sånn sett skal du være kjempeglad :-). Gratulerer med den lille!
petite fleur Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Jeg ville ha pumpa til den store gullmedaljen ja ;-) Jeg fikk også sånne bryster 4. dagen ut i amminga....var så vondt at jeg klarte nesten ikke løfte armene ;-/ Det gikk faktisk ett helt døgn før de ble "normale" igjen, jeg hadde sånn spreng... Måtte pumpe meg etter hver amming.
dritgrei hei hei! Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 det går over!!!! og det er flott at du har fått melka i gang. hold ut, og pump litt om du må... :-)
dritgrei hei hei! Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 det går over!!!! og det er flott at du har fått melka i gang. hold ut, og pump litt om du må... :-)
Pooosi Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 Ta en lang å varm dusj, så varm som du klarer, masser å pump ut for hånd, d funka på meg, var skikkelig deilig:)
Skrullemor Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 Et tips er å masere ut endel i dusjen med varmt vann, og så pumpe. Da blir det ikke sånn spreng...
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. mai 2008 Tusen takk for svar jenter!! Jeg begynte å bli redd for at jeg begynte å få brystbet...man tenker jo det værste:-) Men skal jeg pumpe meg uavhengig av måltid eller i forbindelse med måltidet? Av og til tar bare tulla et bryst og da blir det andre sprengfullt..føler jeg..
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #9 Skrevet 25. mai 2008 Prøv å massere/trykke nedover fra øverst på brystet og mot brystvorten men du ammer (hvis du skjønner...?). Det hjelper til å løse opp tilstppede melkekanaler. Er du ennå sprengt etter amming bør du pumpe ut. Det hjelper også bra å massere og håndmelke i dusjen. Sørg for å holde deg og brystene varme. Jeg lover deg det blir bedre!
dritgrei hei hei! Skrevet 25. mai 2008 #10 Skrevet 25. mai 2008 pump litt av den andre hvis hun bare spser av det ene... hvisikke så blir det uutholdelig etterhvert... men gi det et par dager så går det over... da blir du redd for at melka er borte fordi det ikke gjør vondt mer ;-)))
Lillegull2008&2010 Skrevet 25. mai 2008 #11 Skrevet 25. mai 2008 Brystspreng er ubehagelig, men kjempe flott også for nå er melka de kommet som de over også skriver Det føles ut som man har pupper under armene og under haka når melka kommer for første gang men etter kanskje et døgn nå så er det verste over, du får bare amme hyppig for å få vekk det verste "sprenget" og håndpumpe deg til den verste perioden er over. For den er nå! Så blir det bedre Lykke til og gratulerer så masse forresten med babyen!
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 25. mai 2008 Jammen godt vi har slike forum som dette-der er alltid hjelp å få:-)) Som du sier så føler jeg at hele meg er bare to store bryst..he he:-))
Mamman til Mari Skrevet 25. mai 2008 #13 Skrevet 25. mai 2008 Huff, det der ER vondt altså. Når melka kommer for alvor... Husker det var vondt å le til og med. Trøsten er at det gir seg om ikke så lenge :-) Tok 1 døgn med første og 3/4 døgn med andre før det ga seg hos meg. Lykke til :-)
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #14 Skrevet 25. mai 2008 Anbefaler håndmelking for å få bort værste sprengen :-) Gjerne i dusjen....varme hjelper på utdrivings refleksen.
Lillegull2008&2010 Skrevet 25. mai 2008 #15 Skrevet 25. mai 2008 hehe, ja den første melka er forferdelig! Satt med klump i halsen og syntes fryktelig synd i meg, heldigvis gikk det over etter et døgn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå