nungo Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 .. hvor mange ganger i døgnet ammer dere? Synes jeg ammer ganske ofte sammenlignet med de som beskriver måltider når de gir grøt/mme. Hun får "fult måltid" (begge pupper) omtrent 5-6 ganger i døgnet men i tillegg blir det jo noe "kosespising" der hun bare suger litt (om hun er urolig, skal legges el.l.). Jeg legger henne vel til puppen nærmere 10-12 ganger i døgnet (inkl. 2 ganger om natten). Er det mye? Bør jeg kutte ut kosespisingen? Er jo litt lettvint å ta frem puppen når hun trenger trøst, for det virker jo umiddelbart :-)
*guttemamma* Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Syns det høres kjempegreit ut slik du har det, hadde det slik vi også når minsten var 5 mnd. Inga stress så lenge du syns det er greit.
tiltiderensom Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Har det ganske likt som deg. Jeg orker ikke at minsten skal gråte seg i søvn feks, så gjør stikk i strid med hva de lærde sier, og ammer han ofte i søvn, da blir han fornøyd og jeg slipper gå inn og ut tusen ganger.... skal fullamme i hvertfall 6 mnd, og deretter introdusere mat. Så da blir det sånn:)
Ranveig R Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Er omtrent sånn vi hadde/har det vi og. Eg følger nesten aldri med på klokka lenger, men legg ho til dersom ho ser ut til å vere sulten. Av og til er det bomtur, då tar ho to sup (dvs "opnar kranen") og slepper taket igjen så ho får seg ein dusj ;o) Eg er fornøgd med å holde på sånn, så lenge jenta er happy. Ho har forresten omtrent aldri tid til eit fullt måltid, så det blir som regel ein pupp her og ein pupp der, sjeldan begge - det er ho for utålmodig til...
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 ammer også med to timer mellom ca, noen ganger mer også. Samme som dere over. Men jenta mi er kjempestor og krever mye mat. Får grøt til kvelden i tillegg og er 6 mnd og 9,5 kilo!! En liten sumobryter;-)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 Når gutten min var 5 mnd, så fikk han pupp 5-6 ganger i døgnet. Våknet rundt kl 0600 om morgenen, og spiste ca hver 3 time. Han sov gjennom hele natten, så spiste ikke da. Men dersom du føler at det er greit slik dere har det, så er det ingen grunn til å endre på det. Er jo det som er det fine med å amme, at man kan la babyene styre det litt selv )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå