Gå til innhold

Trenger hjelp til å lage en problemstilling, og en case...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage en problemstilling til et foreldremøte, ang informasjon ut til foredrene.. og i tillegg en case som de skal jobbe med i grupper.

Vi skåre litt dårlig på det å gi foreldrene nok informasjon om barnas hverdag.

Er ikke god på dette, og håper på å få litt start hjelp fra dere. Håper jeg kan komme med noe som riktig engasjerer foreldrene, slik at vi får masse innspill om hvordan vi kan bli bedre.

Huff, helt tom for ideer jeg......noen førskolelærere som kan hjelpe meg? Dere har vel lært noe om dette i utdannelsen deres?

Tusen millioner takk til alle som tar seg tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal dere ha et tema-møte liksom?

Fortell mer om hva dere scorer dårlig på... og hvorfor du skal ha et case... antagelig har foreldrene tusen ideer på hva dere kan blir bedre på, hvis ikke så har jeg det ;-)

Skrevet

Det vi skåret dårlig på er inf om hva barnet har gjort i løpet av dagen, og generell info om hverdagen i barnehagen.

Grunnen til et case, er at de skal få noe konkret å jobbe med tenkte jeg...men det er kanskje ikke nødvendig?

Foreldremøte skal handle om brukerundersøkelsen, og hva vi velger å jobbe med. Vi har valgt området info, det var der vi skåret dårlig. Alt annet var veldig bra.

Det er bare ped. lederene som skal være til stede, jeg er konstituert, og føler meg litt ufaglært akkuratt nå. Hadde jeg bare hatt flere å støtte meg til den kvelden...

Skrevet

Ingen som kan hjelpe meg????

Skrevet

Vet ikke helt om jeg forstod det med case, men en typisk hverdagssituasjon for oss er at jeg henter pjokken, veksler noen ord med en ansatt om det fine været, hvis jeg spør hvordan han har hatt det så sier de at hans prim.kontakt er gått for dagen (alltid)

-og på vei heim spør jeg han hvordan han har hatt det

...svara er som regel "fint", "ingneting" ...hvim lekte du med da+ "ingen" etc... og jeg skulle så ønske jeg hadde fått litt info - hvis han for eksempel har vært hos en nabo, så forteller jo alltid hun noen morsomme episoder, hva han har spist, evt om de har lekt noe spesielt etc når jeg henter han...

Kanskje lage et case på denne hente-situasjonen?

Skrevet

Ang info om hverdagen i barnehagen:Hva med å sende ut et skriv på fredager hvor dere forteller om hvordan uka har vært, og kanskje noe om hva som skal skje neste uke? Eller har barnehagen en hjemmeside hvor dere kan skrive noen ord om uka?

Skrevet

tusen takk..

det var kanskje en hendelse og lage en case på ja..

Hmmmm tenker så det knaker her nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...