Gjest Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Gutten min på 10mnd reiser seg inntil tv`en når vi har den på. Elsker å stå inntil den å bable. Er det skadelig for øynene? Vi har den ikke så mye på, men vanskelig å hindre han i dette. Hva tror dere?
nungo Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Tror ikke det er skadelig om det ikke er for lenge. Tror i øvrig ikke det er øynene som tar mest "skade"; av egen erfaring med større barn vet jeg at TV titting (selv litt) kan påvirke søvn i negativ rettning. Så om du merker han blir mer urolig, "forvirrret" og ikek kan finen søvenen etetr han har "tittet" på TV ville jeg nok forsøkte å begrense det enda mer.
Jewel m/jente får gutt Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Leste nettopp i Foreldre&Barn tror jeg det var. At det og stå tett inntil en tv ikke var skadelig for øynene. At det bare var en myte.
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Mener jeg også har lest at det ikke er skadelig... Tror det er fordi vi voksne prøver å fokudere på hele bildet, og derfor blir slitne i øynene, mens veldig små barn kun er interessert i fargene og derfor ikke fokuserer på samme måte... Er ikke sikker, men mener det var det det sto
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå