Anja83 Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Jeg begynte på pergotime i dag (enkel kur). Noen som vet når det er mest sannsynlig at el vil finne sted da? Legen sa til meg at vi bør prøve i en uke etter at kuren er tatt. Er det ikke vits å prøve disse 5 dagene MENS jeg går på tablettene? Noen som har erfaringer med når el kommer når man går på pergotime? Kan man få flere eggløsninger av dette også? Hilsen undrende
Attekattenoa Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har gått på tre doble Pergo-kurer, og mener å huske at jeg var inne til UL rundt 15-16 dager etter første mens-dagen (gikk også på Provera for å "kontrollere" mensstart). Tror man har EL noen dager senere ved Pergo enn i en vanlig syklus. Var alltid inne til UL like før EL slik at legen fikk sjekka hvor mange som løsnet og om det var store nok egg til en eventuell befruktning. Og hvis det løsna for mange egg ble opplegget avbrutt, ville ikke risikere firlinger, hehe=) Jeg hadde veldig bra respons på Pergo alle gangen, men ettersom problemet hos oss er varierende sædkvalitet ble det til slutt IVF, er gravid etter 1.forsøk nå=) Lykke til med Pergo-kurene!
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Jeg mener å ha hørt at el kommer ca en uke etter at man er ferdig med kuren, men noen her inne sier de har fått forskjøvet eggløsning både før og etter. Så det beste er vel å ha regelmessig sex etter at du er ferdig med kuren ja. Og det sies jo at det kan slippes flere egg samtidig når man står på hormoner for å få eggløsning ja.
snuppa ønsker seg en til Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Hei. Jeg har også begynt på Pergo i dag, enkel kur, 5 dager. I og med at pergo hjelper til å få frem, og modne eggene, er det liten sansynlighet for eggløsning i løpet av de fem dagene. Forrige gang jeg brukte Pergo tok det mer enn en uke etter pilleslutt før eggløsning kom. Er nok litt forskjellig fra person til person. Jeg skal scannes på 11. syklus dag for å se når eggløsningssprøyte skal settes. Forrige gang tok jeg ikke eggløsningssprøyte, men ventet til eggløsningen kom av seg selv, og det gikk veldig fint. Veldig masse lykke til, det er litt stress, men utrolig gøy når det virker : )
snuppa ønsker seg en til Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 Glemte forresten å si at du kan jo bruke eggløsningstester, f.eks begynne noen dager etter pilleslutt, da ser du jo når eggløsningen kommer. Det var det jeg gjorde sist, når jeg ikke tok eggløsningssprøyte. Enda en gang lykke til.
Anja83 Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2008 Tusen takk for alle svar jenter! :-) Da får jeg sjekke med el-tester tror jeg. Har aldri funnet eggløsning tidligere, og mitt problem er at jeg har mensen ca hver 14. dag.. Får håpe det ikke skjer denne gangen da. Lykke til til dere også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå