Gå til innhold

mistet en tvilling...


i_mska

Anbefalte innlegg

jeg har mistet den ene tvillingen som var i magen min..de ble begge fødi i uke 25+5...gutten som overlevde er nå 7 uker gammel,men jeg sliter sånn med å knytte meg til lille nurket og i tillegg sørge over han andre... jeg føler meg så shizofren..sørger og er glad... skal inn på riksen på mandag for å prate med legene som var med på dette...ingen ante noe om at den ene var død før fødselen..jeg hadde merket mindre spark, men jormødrene sa han nok bare hadde snudd seg.. legene mente å se på ultralyd at det var hjerteaktivitet på begge rett før keisersnittet, men i ettertid vet vi at han har vært død en stund.. haper på å få svar på hva som skjedde....men gruer meg vanvittig!!

er det noen som har vært i liknende situasjoner, eller har mistet sin ene tvilling? føler meg så alene i dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist å lese om det som har skjedd dere. Det er tungt å skulle sørge og glede seg/ha håp samtidig. Anbefaler deg å komme inn på englesiden, et lukket nettsted for oss som har mistet ett eller flere barn. Der vet jeg om flere som har mistet en av tvillingene dine, som du kan dele dine erfaringer med. www.englesiden.com

 

Stor klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Så vondt å høre at du også har måttet oppleve å miste...

Du er langt ifra alene...

Jeg kjenner følelsene dine så godt, som jeg pleier å si: Jeg hadde sorgen på den ene siden og gleden på den andre, når de begge river og sliter i meg blir jeg stående på midten uten å kunne bevege meg noen av veiene.

Jeg mistet Lineà mi høsten 2005 i uke 24. Uten noen åpenlys årsak.

Eline klarte seg og ble født to minutter før Lineà i uke 36 etter et forferdelig langt, tungt og vanskelig svangerskap med et dødt og et levende barn i magen. Eline er nå 2,5 år.

Sorgen har forandret seg masse siden jentene ble født, men sorgen blir ikke noe mindre av den grunn. Man lærer seg til å leve med den, og kontrollere den. Minnet om et vakkert lite barn som skulle vært her blir aldri noensinne borte, men livet blir likevel godt igjen.

På englesiden.com som foreslått over her er vi flere tvillingmammaer. Du er velkommen hos oss.

Hele historien min kan leses på www.gryjeanette.piczo.com

Ønsker deg alt godt.

Vi snakkes kanskje på englesiden hvis du bestemmer deg for å melde deg inn til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei.

Det er ikke lett, men ting blir heldigvis bedre etterhvert.

Jeg ventet enegedde tvillingjenter. De ble født på vanlig måte i all hast i uke 26+4. Hun ene døde like etter fødselen og hun andre ble lagt i kuvøse. Dagen før begravelsen til hun ene sprakk tarmen på den andre jenta og hun måtte haste opereres. Da var vi usikre på om begge kom til å dø.

Jeg slet og litt med både og glede meg og sørge. Det er ikke lett. Min datter som overlevde er nå snart ti mnd gammel og når jeg ser på henne klarer jeg å glede meg. Men tenker jo på hun vi mistet også. Et godt råd er å ta hensyn til seg selv og søke støtte når det trengs. Jeg har en kjempe god mann og vi støttet hverandre mye i tillegg til venner og helsepersonell på sykehuset som var fantastiske.

Føler med deg. Men tek positiv for den som lever.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Du er absolutt ikke alene.. Jeg skulle sette igang fødselen i uke 38 siden det var tvillinger og alt hadde vært bra med gutten og jenta i hele svangerskapet. men 10 september da vi kom til sykehuset i lykkerus og endelig skulle få se våre to barn viste det seg at sønnen vår var død og hadde vært det noen dager! det var den værste dagen i mitt liv! at jeg ikke hadde merket det i det hele tatt.. er så rart for man er utrolig lei seg samtidig som man er utrolig glad for det barnet man har med seg hjem.. i dag er det akkurat en mnd siden og først nå begynner jeg å "fungere" igjen.. skal snart på 6 ukers kontrollen og får nok vite hva som har skjedd da, men de antok at han ikke hadde fått nok næring de siste dagene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære tvillingmødre.

 

For litt over fire år siden opplevde jeg og miste den ene tvillingen min.

jeg er medlem på et lukket forum som heter englesiden.com.

der inne er vi flere mødre som har mistet en tvilling. jeg vil på det varmeste anbefale denne siden.

 

På engelsiden erd et fleer som mistet den ene av barna i svangerskapet og som lå leneg på sykehus og som "mot mange odds" fikk meds eg et barn hjem!!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...