Gå til innhold

kansje litt frekt spørmsål men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

ca hvor mye koster dere på bryllupet deres? og hvor stor er det?

vi sitter her og planlegger litt, har sinnsykt lyst til å gifte oss men har ikke så god økonomi. en tanken sier jo at så lenge vi blir gift men så kommer den andre krypene og sier prinsesse bryllupet mitt som jeg altdi har drømt om!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha ca 40 stk til middag og ca 80-90 til kaffe. Da vi regnet ut sånn ca hvor mye alt kommer til å koste kom det på ca 250 000. Sambo holdt på å fly i taket av den prisen, så nå har vi satt tak på 150 000. av de så er 100 000 bare lokalet+mat osv. Så jeg har 50 000 på klær til begge, blomster, fotografering osvosv, vi skal prøve å spare inn på de områdene istedet for å ha en mindre fest:) Man trenger jo ikke ha så dyrt lokale heller da, kan jo bli veldig flott i lokaler hvor man ordner mat og sånn selv, det lønner seg jo. Ellers så tror jeg man sparer inn på alt man kan gjøre selv, hvis du f.eks har noen i familen som er flinke til å ta bilder, istedet for fotograf, og hvis du har noen som er kreative som kan hjelpe til å lage dekorasjoner og kanskje brudebukett eller invitasjoner osv:) kjøpe brukt kjole eller ny på nettet lønner seg jo og:)

Skrevet

40 gjester.. til middag og kaffe.. kr 11000 (spanderer ikke alkohol)

klær kr 15000 (brudgom, brud og 3 brudepiker)

Pynt, smykker og blomster kr 5000

Fotograf 5000

Noe særlig dyrere enn dette blir det ikke.. 36 000 alt i alt..

Skrevet

Hei du...

Vi hadde budsjett på 50 000, har nå fått en total på 53000, så har egentlig holdt oss ganske bra.. Det dekker da;

Middag til 70 stk

Klær til brud,brudgom og datter

Blomster

Lokale

Alkohol

Serveringshjelp

Diverse utgifter som; snaks, lys, vaser, dekorasjoner osv

Musikk (kjempe flott trubadur)

Transport

Frisør

Ja, det dekker i grunn alt vi har tenkte oss (kan hende jeg har glemt noe her nå da.....)!!

Nå har ikke vi lagt listen sky høy, vi spanderer all alkohol, men der har vi hatt en million turer over til sverige og handlet alt av vin og øl.. sparte mange tusen der!!! Har leid oss et bygdehus til å ha festen på. Kjempe billig, 1750 kr!!!!

Bruker vår lokale kirke (som er helt nydelig forresten)og som er gratis!!!

Har fått noen veninner av min tante til å servere.

Serverer nydelig spekemat med alt tilbehør.

Og har kjøpt diverseposten litt etterhvert.... Hvis dere sprer utgiftene fra et halvt år før bryllupet, vil ikke sluttsummen bli så alldeles gal..

Lykke til med planleggingen!!!!!

Skrevet

Glemte bryllupskake, 3 etager!!!

Skrevet

Vårt bryllup står pr dags dato til ca 80 000 kr. Min far betaler ca halvparten av dette som er mat, lokale og musikk. Vi inviterer ca 100 gjester og alle deltar både på middag og kaffe. Har ikke bestemt oss for om vi skal ha helt fri bar, eller om vi skal gi ut 5-10 bonger til hver, som evt kan byttes inn i en hel flaske istedenfor glass. Vi har ikke spesielt god råd vi heller, men vil ha det bryllupet jeg ønsker når jeg først skal gifte meg :) Så sparer ikke på penger til pynt etc, men har heller et billigere lokale. Bor på bygda, så er ikke så vanskelig å få et bra lokale til en billig penge.

Skrevet

Jeg gifta meg i fjor sommer, og vi hadde heller ikke så god økonomi. Utnytt familie, venner og kjente til det de evt kan brukes til. Jeg hadde en kamerat som toastmaster, en venninde som sang, hadde det på hotell, da måtte folk kjøpe drikken selv, plukket blomster til kaffibordene. Jeg laga programmer, sanghefter og invitasjoner selv. Tror vi brukte ca 35000, det var da hovedsaklig lokale og kjolen/"pynten" min. (Akkurat der sparte jeg ikke, kunne sikkert fått den mye billigere) Tok en billig fotografpakke, fikk en venninde til å også ta noen bilder, så vi fikk mye fine bilder likevel. Du kan sikkert også spare penger med å kjøpe brukt brudekjole. Prøv en på brudesalong, og se om du finner en lignende på finn.no e.l. Kjenner du noen som er flink å ta bilder drit i fotograf. Og er du heldig, kjenner du kanskje en frisør, en som er flink med blomster osv.. Kanskje koldtbord er billigere enn middag, det vet jeg ikke. Er jo mange som har det. Du trenger heller ikke tre etasjes kake. Finn ut hva de du kjenner kan bidra med og hør om de orker hjelpe deg, kan spare en del penger med det. Jeg fikk hvertfall et veldig fint bryllup, like fint som de jeg har vært i som kosta 100 000 plusspluss. Men nå skal det legges til, at jeg har ikke drømt om bryllupet mitt siden jeg var ti. Så ting måtte ikke være på en bestemt måte... Det viktigeste for oss ble en kjekk dag og økonomi til å leve videre.. Husk det er flest hverdager, bryllupet er bare en dag.. Jeg angrer hvertfall ikke et øyeblikk på at vi gjorde det sånn, både vi og gjestene koste oss masse hele kvelden! Lykke til!

Skrevet

Jeg glemte å si at vi var 40 stk til middag og ca 75 til kaffi.. Så vi var litt gjester også, og kom rimelig fra det likevel...

Skrevet

Hadde 170 gjester, ble ca 350.000 sparte da ikke på noe som helst.

5-retter's middag.

Åpen bar.

Brudekjole, smoking + kjole til forlovedene og brudepikene (Måtte matche min).

Kjempefint lokale, men brukte en god del på dekorasjoner,blomster o.l.

Limmo.

Brudesuitte på hotell.

Bryllupsreise i 2 uker.

Morgengave.

5 etasjes kake.

Gave til alle gjestene.

Fotograf, både filmet og fotograferte i bryllupet.

Leide inn band og DJ...

Det ble den mest fantastiske dagen i livet mitt :):) Og alt ble slik jeg hadde sett det for meg...Er kjempefornøyd!

Skrevet

Vi skal ha 57 gjester og jeg regner det blir cirka 80 000-90 000, da er ikke bryllupsreise inkludert altså (regner ikke med det, vi hadde jo dratt på ferie uansett). Og kjolen min var til og med kjempebillig! Og fotograf skal vi ikke ha. Det er middagen og alkoholen som koster. I tillegg koster det for kirke, kaker, blomster.

Skrevet

ca 75000kr.vi blir 80 til middag og kaker.bruker 5000på musikk.2000på kake,alle klær m/tilbehør 6000.mat og drikke til maten 35000.3000 på blomster.3000 på fotograf hele dagen.så kommer ringer,pynt,lys og servietter(++++) utenom

syntes ikke det ble så ille jeg.

Skrevet

90 000 på alt, bortsett fra bryllupsreise. Det var da middag og fri bar for 50 gjester, telt i hage, DJ, kake, klær, fotografering, takkekort, blomster, hele pakken. Vi gjorde masse selv, laserprinter og pent papir kan utgjøre mye godt:)

Det er ikke slik at det kommer en samlet regning på 90 000 og godt er det, vi spredte det ut over ca 6 mnd, så da ble det ikke så ille likevel..Den største engangsutgiften var maten+kokk+servering+kake, det ble tilsammen 30 000 kroner.

Skrevet

50 tusen,30 gjester, ikke alkohol eller bryllupsreise..

Skrevet

35 gjester - 50.000, ikke inkl. bryllupsreise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...