Gjest Sekretøsa Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Har lasta det ned nå, men skjønner jo NADA! er det virkelig så vanskelig og bruke??
IgglePiggle Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Hvor lastet du det ned fra? Svogeren min bruker det mye og lager masse masse fine bilder. Jeg vil og gjerne ha det, men han sa det kostet rundt 6000kr saa da la jeg det paa hyllen gitt.. Vet desverre ikke hvordan du bruker det da!!
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 Aner ikke, gubben som fiksa det.. og nå er han ute med hunden... Han lasta det ned uten og betale, og jeg ser at endel av funksjonene ikke er der... Betaler ALDRI 6000 kr for det!
Mille** Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Ja, det er kjempevanskelig syns jeg. Har ikke prøvd så veldig hardt da, tenkte jeg skulle prøve å retusjere et bikinibilde av meg etter sydenturen, hehe.. ;o)
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #5 Skrevet 24. mai 2008 hva lurer du på? om du setter deg litt inn i det, leser litt om hvordan de forskjellige funksjonene og slikt er så blir det enklere. jeg bruker det nesten daglig så bare å spørre.
IgglePiggle Skrevet 24. mai 2008 #6 Skrevet 24. mai 2008 Da skal jeg jaggu meg google det og sa om jeg og kan gjoere det. Takk takk for tipset
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. mai 2008 #7 Skrevet 24. mai 2008 Kanoungen: problemet er vel at jeg er noget dårlig på "innvikla" engelsk, sånn at jeg ikke helt forstår de store orda... Men det jeg i hovedsak lurte på, var hvordan man får farge på et bestemt sted, på et sort/hvitt bildet...
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #8 Skrevet 24. mai 2008 hva med å ta deg en tur på biblioteket å se om de har noen bøker på norsk der? ellers så skjønner jeg deg godt, er enig i at det er vanskeligt med slik engelsk det ofte brukes i fag/faktabøker. der er jeg heldig, som har lært det på skolen. jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare, er litt dårlig på det. men jo: du marker det du vil ha farger på, også tar du select inverse(på mac er hurtigtasten shift eple i tror jeg). deretter trykker du på image - adjustments - black and white. da kommer det opp et panel hvor du kan velge selv hva som skal være mørkt å lyst i forhold til fargene, prøv ut eller trykk auto. deretter ok. voila. om du forsto noe
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. mai 2008 #9 Skrevet 24. mai 2008 Hm, nei... jeg er nerd på ting som det her altså! Åh, skulle ønske jeg skjønte slikt, har lyst og lage noe morsomme bilder. Men, takk for forklaring, skal sende den videre til gubben sånn at han kan se (han er bedre på den type engelsk, enn meg) Takktakk )
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #10 Skrevet 24. mai 2008 hyggelig å kunne hjelpe. det er egentlig bare å prøve seg fram. men en ting som kan være lurt er å lage nye lag som du gjør nye ting på. slik at hvis en ting blir feil så går det ikke utover alt det andre, og det er i tillegg enkelt å ta det vekk. og så en annen ting ang lag: husk å navngi dem. det gjør det enklere å se hva du har på hvert enkelt lag.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 24. mai 2008 #11 Skrevet 24. mai 2008 Er ikke vanskelig.. Bruker det mye. Hva er det du skal lage?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå