Jewel m/jente får gutt Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Hvilke råd har dere til og få bort kuler i brystet? Snuppa har hatt økedøgn, men ikke klart og tømme godt nok, så nå er halve venstre pupp full av klumper. De er også på oversiden, så det er ikke så lett og få henne til og masser selv med haken der. Har massert når hun har sugd, hjalp ikke mye. Pumpet mens jeg massert, hjalp heller ikke mye, fikk bare ut 40ml contra 120ml før. Lagt på varm klut for og løse opp. Håndmelket med massasje. Hjalp litt. Alle råd og erfaringer tas imot.
Vimsemamma og trolldukka Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Huff, så vondt.. Hadde det samme rett før jeg fikk brystbetennelse.. Mitt råd er å gå i dusjen, la varmt vann renne nedover brystene, og masser/håndmelk. Blir du ikke bedre kan det være lurt å kontakte lege. Vet det er mulig å få nesespray som skal stimulere utdrivingsrefleksen. Krysser fingrene for at du slipper unna brystbetennelse.
*guttemamma* Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Her må du jobbe mye..Det hjelper for hver gang du prøver og til slutt så løsner det.. Ta deg en varm dusj/bad og prøv å håndmelk i dusjen det du klarer og masser samtidig. Prøv å gi pupp like etter du har dusja, hvis ikke så sett deg ned å prøv å pumpe. Hvis du har varmeflaske så er det veldig greit å legge opp kulene også like etter dusjen/bade. Hvis du ammer så få tyngdekrafta til å hjelpe, omså stå på alle 4 over henne når du ammer, ikke bare ansikt itl ansikt, prøv andre veien også, det er veldig tungt men utrolig effektivt. Prøv også ulike stillinger, også veldig effektiv å legge henne med underleppa den veien kulene er, siden du har kuler oppå så legg deg på siden når du ammer også legger du henne med magen mot ansikte ditt istede for mage mot mage hvis du skjønner.. Vanskelig å forklarer de ulike ammestillingene, gå inn på¨ammehjelpen.no der har de video av mange stillinger. Hvis det ikke er bedre i løpet av dagen så råder jeg deg også til å få nesespray for utdrivningen, den fås på resept og heter Syntocinon. Lykke til, håpe det er blitt bedre!
Jewel m/jente får gutt Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2008 Takk for gode råd. Gjorde en innsats igår før jeg la meg. Håndmelket og masserte i over en halvtime. Fikk da ut det verste etter en stund. Brystet ble mykere, men hadde fortsatt noen kuler. Tenkte som så at, da tar jeg resten idag tidlig. Var oppe kl 5 for nattmat til snuppa, og når jeg kjente etter, så var alt borte. Så hun har visst endelig klart og tømme ordentlig. Har hatt kuler før, men de har alltid blitt borte ved neste amming. Førse gang nå hvor det har vært så mye og så lenge. Ble litt engstelig for at det skulle utvikle seg videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå