Gå til innhold

Det slår aldri feil..........................

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er nå 5 1/2 mnd og våkner alltid 1- 1.5 time etter at han har lagt seg til natten. Flere som har det slik? Hva gjør dere? Kan det være økedøgn? Virker ikke som om jeg har lite melk, svelger jo unna som bare det. Han ligger til puppen i lang tid før han sovner til natten. Har startet med grøt på kvelden også. Får lite grøt ennå ( tar det gradvis), men det har ikke hjulpet på søvnen ennå. Han sovner til puppen hver kveld, så kanskje han våkner for å få mere kos?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste et sted at det babyen har mens han sovner forventer han at er der når han vokner igjen også. Så istedenfor å vokne lett for å sovne av seg selv blir han hysterisk fordi puppen er borte. Det samme skjer om man vugger baby i søvn... Jeg har vært konsekvent her, og det har fungert! Begge mine har blitt lagt lys våkne, for så å måtte finne roen og søvnen selv...

Skrevet

Mina var også sånn. Jeg ga henne bare litt pupp så sovnet hun igjen. Kanskje ikke det "loven" sier man skal gjøre, men men. Er litt mer avslappet med henne enn jeg var med broren hennes og har tro på at alt ordner seg når babyen blir litt eldre.

Men jeg ammet henne ikke i søvn, så tror ikke Mina våknet for å få mer av det hun sovnet til

Skrevet

Takk for svar. Det kan stemme at det er slik. Må dessverre ty til pupping til slutt, for han gråter så voldsomt og nekter å sove i senga si rett og slett. Det har blitt en dårlig vane, men har jo fått høre og lest at når de er så små skal de ikke gråte seg i søvn. Vanskelig dette. Opplevde ikke noe lignende med eldstemann!

Skrevet

Hvor lenge pågikk det slik hos dere da Blue lady? HI

Skrevet

Hmm, husker ikke helt, kanskje en mnd. Ikke lengre hvertfall

Skrevet

Jeg hadde også mer enn nok melk, når småen var rundt fem mnd, men han var overmoden for ordentlig mat lell

Han våknet mye på natten.

Når vi introduserte annen mat, så gikk det vel omtrent 1 1/2 til 2 uker før vi var oppe i tre måltider for dagen. Vi begynte med potet foruten grøt. Grøt var forøvrig aldri noen stor suksess her..

Vi har hatt mange økter på nettene med våkenperioder, og har hele tiden vært nødt til å regulere matinntak og dagsøvn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...