Gå til innhold

Må eg gå 2 uker over tida?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin på mandag og kan gå til 7 juni....men eg er livredd for at noe skal skje me snuppa vist eg går så lenge....

Måtte på føden og ta sparketest pga veldig lite liv idag og eg takler ikke å gå lenger enn nødvendig og lure på om alt er bra pga hun er rolig....

Dette er nok mye pga eg mistet en gutt i uke 17 ifjor....

Kan de nekte meg å bli satt i gang tidligere vist det ikke skjer noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med legen din eller JM ang frykten din, helt sikker på at dem kan sette deg igang før, pga det du har opplevd før osv.

Masse lykke til!

Skrevet

Det er ikke vi som bestemmer angående igangsetting, de vil nok helst at fødselene starter av seg selv, fordi man da man da gjerne får mer effektive rier og det er mindre sjanser for komplikasjoner. (igangsatte fødsler kan dra ut i tid, kreve bruk av vakum/tang og endre oftere i keisersnitt enn spontane fødsler)

Du må snakke med jordmoren din/føden angående hva som er planen for akkurat deg. Noen ganger er det riktig å sette igang - andre ganger vil man gjerne vente.

Skjønner du er urolig nå, men nå er du snart i mål! Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Har ingen aning, men ta en allvarlig prat med de så att de förstår din bekymring! Det är viktigt att mamma har det bra också :) Din bekymring kan ju smittas över i stress till barnet. Ta en allvars prat med de så löser det sig nog helt säkert! Ska tänka på dig!! :)

Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg . Har også termin på på mandag, men det ser ikke ut som det skal skje noe før den tid. Var på sykehuset og tok sparketest på onsdag pga lite liv, men alt var helt i orden. Jeg er litt engstelig for å gå lenge over tiden, så legen min sa at hun skulle vidersende meg til sykehuset om det ikke hadde skjedd noe før 3. juni (en uke over). Vi får håpe at vi føder begge to innen et par dager!!

Skrevet

Ja, jeg er også i samme situasjon som deg. Hadde termin tirsdag 20. mai og var på sykehuset på torsdag for en undersøkelse da jeg syntes det var mindre liv. Fikk CTG og på bakgrunn av den fikk jeg også ultralyd...Han var litt rolig, men ut i fra ultralyden så så alt fint ut. Fostervann, blodgjennomstrømming i navlesnoren etc var normalt så de sa det ikke var noen grunn til bekymring. Jeg klarer likevel ikke helt å fri meg fra bekymringene. Skal til jordmor i morgen, og da vil jeg prøve å formidle at jeg ikke klarer å gå slik å engste meg i lang tid fremover. Er så redd for at noe skal skje....Håper jeg får noe respons på det. Vil jo at det skal skje naturlig, da jeg også har hørt at det større risiko og mer smerter ved igangsatt fødsel...

Skrevet

Jeg er også kjempe redd for å gå over. Er så redd for at noe skal skje. Det er fire forskjellige jordmødre her hvor jeg går til kontroll. Har mest ei fast ei, men hender jeg er hos noen av de andre. Føler at to av dem forstår min engstelse for at noe skal gå galt.

Jeg har hatt to seinaborter tidligere, i uke 16 og 14. Så jeg har vært kjempe redd. Men har fått mye oppfølging. Trodde kanskje selv at når jeg kom over den kneika at fosteret var levedyktig så ville jeg ikke bekymre meg lenger. Men jeg engster meg hver dag for at det skal skje noe. Det første jeg kjenner etter om morgenen er om jeg kjenner liv. Har i grunnen vært heldig og hatt en ganske aktiv baby. Den hadde en periode hvor den var roligere, og jeg var på CTG og ultralyd. Nå synes jeg kanskje den har blitt en anelse roligere igjen. Men kjenner jo liv flere ganger hver dag, og til tider mye også. Jeg tror jeg skal få en ekstra ul hvis jeg går over termin. Dette for å sjekke fostervannsmengden siden det har ligget helt i nedre normalsjiktet.

Jeg har også lyst til å høre om de kan sette meg i gang en uke over, så jeg slipper denne engstelsen. Men tviler egentlig på at de gjør det siden de kontrollerer meg så hyppig og mener alt er normalt. Men du må ta opp dette med engstelsen din. Ikke godt å ha det sånn. Samtidig er det jo svært sjelden at noe går galt nå. Men jeg vet det selv at har man først begynt å engste seg så klarer man ikke så lett å slutte. Jeg har termin om fire dager. Føler ikke at det kommer til å bli fødsel de nærmeste dagene. Men det kan jo plutselig gjøre det.

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...