Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere introduserte brødskiver for barnet, gav dere det i tillegg til grøt eller brød alene?

Jenta vår på over 17 mnd vil ikke spise brød, null interesse (kun noen få SMULER av brødstykke uten pålegg). Hun har problemer med biter i maten, så går kun i most middag eller 6 mnd glass.

Hun bør jo snart begynne å spise brød...

Jeg tilbyr brød (men allslags pålegg), dette vil hun ikke ha så da blir det grøt istedet.... (som også må "lekes" i henne)...

Noen gode råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei har også samme problem med sønnen min på 19mnd han rører ikke brød eller pålegg...trodde det ville forandre seg når han startet i bh men nei han brekker seg hvis han får det i munnen. Som du forstår er du ik alene og jeg kan ikke komme med noen forslag. I bh sender jeg med Kavli rug og sesam kjeks,dette er han glad i.Han spiser heller ik annet enn hjemmelaget havregrøt laget på havremel.Jeg tar gjerne imot gode råd jeg også.

På helsestasjonen sier de at jeg skal bare tilby han brød så kommer det nok en dag som han plutselig vil ha det.....men ser ut som dette vil ta tid (he, he)

Skrevet

Vi introduserte brød rundt 7 måneder. Det er ulikt hvor interesserte våre søte små er i fast føde, så må bare prøve deg frem... Vi gir brød alene med ku-melk til, og kanskje noe frukt etter.

Har du spurt på helsestasjonen? Snuppa bør vel kanskje spise annen mat enn grøt ved 17.måneder. Men vi opplever også at dette med spising går veldig opp og ned i forold til hvor mye jenta vår ønsker å spise...

Skrevet

Har du prøvd med kavring eller lignende i steden. Lillebopen bare leker med brød (hun spiser pålegget, men ikke brødbitene) men kavring og riskaker går ned. Hun spiser dessuten brød dersom hun får en bit med skalk eller rundstykke når hun sitter i vogna eller er på farta.

Skrevet

Vi begynte med skalk da han var 6 mnd (!), så han har tidlig fått smaken på brød. Fikk holde i den selv. Dette ble i steden for bitering, ikke sant..?

Da han var 9-10 mnd hadde vi på leverpostei på skiver. Og kutta opp i små terninger (uten skorpene). Etterhvert fikk han holde halve brødskiva selv, med pålegg på. Det ble litt klin, men da fikk han teken til slutt.

Vi kutter fortsatt opp i terninger som han plukker opp selv (gjøre det samme med enkelte middagstyper; kjøtt/farsekaker, koteletter, kylling+++.).

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg slet lenge med det samme som du gjør med datteren din. Men jeg fikk tips i å dyppe biten i litt melk, for da blir den bløt. Gjorde det en stund, så slutta jeg og da gikk det fint. Verdt et forsøk:) Jeg dyppa i mme, for da fikk hun det. Men kan helt fint dyppe i vanlig kumelk

Jeg måtte også leke med henne før med mat og ble litt lei, så når får hun ha en liten bok som hun titter i mens hun spiser.

Skrevet

eg begynnte tidlig med og introdusere ny mat til han.

så nå spiser han så og si alt. elsker spesielt frukt og grønt.

og filippinsk mat.. det spiser han mye av. hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...