Gjest Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Jenta vår på 8 uker sover så utrolig lett. Når hun skal sove for natta må hun for det første ammes i søvn og vi må holde på brystet hennes når hun holder på å vokne - vi må sitte ved henne i minst en time etter at hun har sovna og det er standard at hun våkner etter en halv time og må gis pupp for å sovne igjen. Leggingen starter i 19-tida og vi kan som regel gå ut av rommet i 21-tida. Hvis hun ligger i vogna på dagen (noe vi får henne til å gjøre i maks 2 timer) må hun trilles over skikkelig ujevnt underlag når hun holder på å vokne....funnet ut at plenen er super, men utrolig kipt å gå rundt på gresset utenfor huset et par timer hver dag.....Vi må virkelig jobbe for at hun skal sove på dagen. Men på natta er det kun leggingen som tar tid, etter det sover hun bra mellom måltidene som er på 2-3 timers mellomrom - og det er vi veldig fornøyd med:-) Endrer dette seg etterhvert? Vi har rutine på leggetid på kvelden og på formiddagslur. Ellers sover hun og er våken som hun vil. Hadde vært greit å vite at dette kun er en overgangsperiode, for jeg gjør det gjerne, vil bare se et lys i tunellen:-) Noen tips eller oppmuntringer??
heldigec Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Det ER bare en periode! Rundt 3 mnd alder vil du etter all sannsynlighet oppleve at hun forandrer seg i forhold til søvn. Har holdt på sånn jeg også....men akkurat rundt 3 mnd så løsnet det liksom for begge. Prøv forresten smukk hvis ikke hun bruker det allerede. Det er forøvrig ikke helt vanlig at babyer på 8 uker kan legges kl 19 uten trøbbel...vanligvis vil de holde seg oppe til sent på kveld i denne alderen...men rundt 3 mnd altså kan gå mot lettere kvelder og dager mht søvn.
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 Hehe, kanskje litt optimistiske på det med at hun skal sovne kl sju:-)....men hun blir så sinnsykt overtrøtt hvis vi har henne sammen med oss til vi legger oss i 22-tida og da sovna hun ikke før 23-24-tida. Ja, smokk hadde vært supert...men hun vil ikke/skjønner ikke det...vi har ti forskjellige smokker som vi har prøvd og har ikke gitt oss enda! Vi har også prøvd å gi henne mm eller mme på flaske i tilfelle det er sulten hun er, men det vil hun ikke ha. Da ser vi fram til 3 mnd alder:-) Blir godt for henne også å finne roen og sovne selv:-) for vi ser at hun gjerne vil sove og hun blir veldig sutrete.
heldigec Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Min tok ikke smokk før hun var over 3 mnd, så prøv igjen litt senere. NUK-smokkene er mest populære (her ble det MAM som falt i smak til slutt). Det løste mye for oss mht soving - spes på dagtid. Plutselig gikk hun fra å sove max 20 min til å sove 2-3 timer!
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #5 Skrevet 24. mai 2008 jeg anbefaler smokkene fra spar kjøp. 0-3 mnd.. silikon.. veldig gode!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå