temine Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Liker navn som Even, Sivert, Erlend, Peder, Sigurd osv...men vil liksom ikke ha noen av dem på sønnen min. Noen som har noen navn i denne stilen å foreslå??
Paulita Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Heisann! Kommer litt an på egne ønsker du/dere har. For oss er det viktig at ikke navnet betyr noe på engelsk, siden det er det språket vi snakker hjemme. Syns Peder er et fint navn, men versjonen Peter er noe finere mener nå jeg. Slenger med noen forslag (håper du kanskje liker noen av dem). Er ikke sikkert det var akkurat slike navn du håper på, men kanskje du får noen ideèr? Jeg tror også jeg venter gutt, så har tenkt mye på navn. La plutselig merke til at det er riktig så mange bibelnavn i lista mi... jaja, men vi har vel egentlig bestemt oss for nathaniel, selv om jeg syns adam også hadde vært fint for vår lillegutt =) -Adam -Anders/Andreas -Adrian -Nathaniel -Samuel -Gabriel -Daniel -David -Erik/Eirik -Felix -Jacob/Jakob -Johannes -Kasper -Kelvin -Matheo -Zacharias
temine Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2008 Har tenkt mye på Jakob vi og, men det var mest sist svangerskap. Har ei datter som heter Ella, og ønsker gjerne noe som går godt med hennes navn. I tillegg er det jo et poeng å ha et navn som kan uttales internasjonalt...selv om ikke vår familie prater engelsk hjemme. Kom nettopp på Audun, ikke så internasjonalt det heller da, men har i alle fall ført det opp på lista.
prebs Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Alle navnene på lista di er fine - så det er bare å velge og vrake! Ellers noen lignende navn (synes jeg): Erik Eirik Håkon Lars Johan Anders Simen Petter Sigvart Edvard Erland Aksel Tore Eivind
Paulita Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 Audun var også veldig fint syns jeg =) Du får si fra hva dere bestemmer dere for til slutt da! Syns både Jakob og Audun passer sammen med Ella i alle fall (som forresten er kjempefint!)
Mersa og gutta <3 Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 Eivind Øivind Håvard Håkon Vegard Jostein
phantomet Skrevet 25. mai 2008 #9 Skrevet 25. mai 2008 Harald Halvard Syver Jakob Olav Georg Eirik Jonas Henrik Ådne Audun Jarle Åsmund
temine Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 25. mai 2008 Mange fine forslag, men ingen som sier pang:) Har heldigvis halve svangerskapet igjen på å finne ut av det. Har så mange jentenavn jeg bare elsker, men aldri tenkt så mye på disse guttenavnene. Sambo er ikke særlig interessert i det heller, så jeg går jo her å grubler alene;)
MadameMimm Skrevet 25. mai 2008 #12 Skrevet 25. mai 2008 Jeg liker også navn i den stilen, skikkelig norske navn. Har en gutt fra før som heter Ola, og strever nå etter å finne et til i samme stil, som vi i ettertid vil være like fornøyd med som Ola. Vi tenker litt på Petter eller Jens.. Så mine forslag er altså: Ola Petter Jens Trygve Herman (likte ikke dette navnet i begynnelsen, men nå synes jeg det kjempefint. Skulle gjerne brukt det selv, men ungen til venninna mi heter det)
MadameMimm Skrevet 25. mai 2008 #13 Skrevet 25. mai 2008 -Hvis vi fikk jente denne gangen, skulle vi faktisk kalle henne for Ella, fordi det passet så godt med Ola, men vi venter visst en til gutt(:
temine Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 25. mai 2008 Hehe, babydokka til Ella heter Ola:D Tenker litt på Olav da, pga min bestefar...men strever med navnet enda. Hadde vært stas å kalt han opp, men har negative assosiasjoner til navnet. Skulle være ett navn til utenom Ola som lignet. Tenkte på Olava til jente, det synes jeg er veldig fint.
KAS.81 har født:-) Skrevet 25. mai 2008 #15 Skrevet 25. mai 2008 Lukas og Levi syns jeg er kjempe fint ulrik vetle Noah Julian
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #16 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har og en Ella. Når lillebror kom ble det Mons og denne gangen får vi en Peter. Tenkte litt på Peder faktisk. Syns også Jona hadde vært fint til to andre navnene. Ellers liker jeg Olai veldig godt, men det passer ikke til etternavnet vårt, dessverre:(
Mayla;) Skrevet 25. mai 2008 #17 Skrevet 25. mai 2008 Vi har både Even, Erlend og Sigurd på vår liste også... Har også Emrik, Amund, Nikolai, Ulrik, Audun og Jørgen. Noen du liker?
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 25. mai 2008 #18 Skrevet 25. mai 2008 Tobias=) Det skulle gullet vårt hete om det ble gutt, men viser seg at jeg har ei jente i magen, synes det er vanskelig å finne jentenavn jeg=P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå