Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVorfor er Israel med? Trodde det var kun Europa land,jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kremt....

Skrevet

Nei Tåkelur... :)

Israel er i Midøsten.. mellom Jordan, Syria og Libanon..ergo ingen grense med Europe I DET HELE TATT :-)

Skrevet

Eurovision Song Contest er for medlemsland i European Broadcasting Union (EBU), som omfatter en del land utenfor det geografiske Europa.

Skrevet

Aha, tror mange blander det gitt. Leste akkurat en artikkel der det stod Israel i Europa har blablabla... Geografi er ikke min sterkeste side akkurat.

Skrevet

Takk Mamman til lille nurket... det har jeg ikke sett før :)

Skrevet

Who would ever thought....

:-)

Skrevet

Tror faktisk ikke det er mange som blander det, og tror at Israel ligger i Europa!! OMG..

Skrevet

Ja uff, OMG. Godt jeg er ingeniør og ikke lærer.

Skrevet

Kanskje du tenkte på Tyrkia?

*lærer* - hi hi

Skrevet

Men Tyrkia er ikke i Europa heller... :-)

Skrevet

Nja, det grenser i alle fall til Europa ;-)

Tipper bare at det var Tyrkia hun tenkte på (ikke at det var riktig)

Skrevet

tyrkia ligger BÅDE i europa og asia.

Skrevet

Det grenser til Europa ja...

men da jeg gikk på skolen lærte vi at Tyrkia va i Asia... og het faktisk Asia Minor...

Kanskje burde vi si at Irak er i Europa og? siden den grenser til Tyrkia???

:-)

Skrevet

En liten del av Tyrkia tilhører Balkan, -og Europa. Da kan vi vel ikke si at det bare grenser til! Irak hadde vel ikke så mye med saken å gjøre? Må si jeg blir overrasket over kunnskapsnivået her noen ganger.

Skrevet

Kanskje litt lenge siden du gikk i skolen da...?

Man sier at Tyrkia er en bikontinell stat (både Europa og Asia) Blir søkt å sammenligne med Irak.

Tyrkia har jo vært i forhandlinger med EU.

Skrevet

Det er seff mere "sexy" å være EU medlem en "midtøsten" medlem... mye mere fordeler....

Skrevet

En liten del av Tyrkia ER i Europa, en liten firkantet del, på andre siden ligger den delen vi ofte tenker på som tykia, den ovale delen. Istanbul deles i to av en elv, som også deler Europa og Asia :o)

Skrevet

Alle kan ikke være like gode på alt da vet du. Jeg er elendig på geografi, historie osv. Realfag derimot kan jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...