Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan tror dere det egentlig er å være svigermor? Når man leser alle klageinnleggene på denne siden så er det virkelig ikke mye som skal til før man fåt merkelappen "svigermor fra helvete."

Dere med guttebabyer, hvordan tror dere det blir når deres gutter vokser opp, finner seg dame og får barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med to kjekke små gutter har jeg tenkt den tanken mange ganger...

Har sett for meg skrekkscenarioet med en skikkelig bimbo av en svigerdatter etc ;-)

Har selv et godt forhold til min svigermor og håper å få det samme til mine svigerdøtre. Vil være en farmor som tar del i barnebarna...

Skrevet

Er fullstendig klar over at jeg vil få et annerledes forhold til barnebarnet enn det mormora vil få.. Det er helt normalt, og det ser jeg nå som min bror også har fått barn..

Håper hvertfall at jeg vil få ei svigerdatter som lar meg være svigermor og farmor, at jeg får lov til å bry meg uten at det blir i en negativ retning..

Det går nok veldig mye på åssen man er som person selv, men også mye på svigerdattra.. Så håper han finner ei allright dame ;)

Gjest Mylian *2pp*
Skrevet

Åh, spetakkel! Tenk deg så morsomt om du hadde vært min svigermor! :-D

Skrevet

Oi, ja, det blir sikkert rart når barna kommer hjem med kjærester!

Tenk om man ikke liker sin svigerdatter/sønn!! Det verste er vel uansett om man vet at datteren/sønnen blir mishandlet eller ikke har det bra. Håper for all del at det ikke skjer!

Min sønn er tre år, når han får seg dame så har jeg en lang liste med kriterier for henne:) Neida, man får håpe på det beste:) Men rart blir det!

Skrevet

Jeg skal selvfølgelig bli den kuuuuleste svigermoren ever;-)

Har en "eks-svigermor" som jeg fortsatt er utrolig glad i selv om jeg bare var sammen med sønnen hennes i et halvt år for åtte år siden. Hun er mitt forbilde når det gjelder hvordan svigermødre bør være.

Skrevet

Ha ha, ja da hadde du ligget tynt an ;-)

Jeg er barnekjær da, selv om jeg kan være litt spydig mot babes.

Skrevet

Dersom jeg noen gang skulle få en gutt har jeg allerede lovet meg selv at jeg ALDRI skal bli som svigermor.

Gjest Mylian *2pp*
Skrevet

Hahaha, tenk koselige hytteturer innesperret i snø osv;-)

Jeg er ingen babe altså. ;-)

Skrevet

jeg bruker bare samme oppskriften som min svigermor jeg klipper faen meg ikke navlestrengen på sønnen min før han er 50

Skrevet

Fantasiløs: Hva mener du med at du er klar over at du vil komme til å få et annerledes forhold til barnebarnet enn det mormora vil få?

Jeg har en svigermor som har et mye bedre forhold til barnebarna sine enn det min egen mor har. Hun involverer seg uten at det blir negativt, og jeg lar henne involvere seg, samtidig som jeg setter grenser for hva som er akseptabelt av innblanding. Dette fungerer veldig bra.

Når min sønn får barn, håper jeg at han finner seg en fornuftig dame!

Skrevet

For det må jammen være vanskelig også. Altså om sønnen velger en kone man rett og slett ikke kommer overens med foreksempel, det er sikkert like ubehagelig å være svigermor som å være svigerdatter da.

Eller om sønnen velger en kone man selv mener ikke er bra for gutten. Man vet da at det må være opp til sønnen selv å avgjøre, og at man bør skygge banen. Men tenk hvor vanskelig det må være å skulle sitte og se på..

Det virker på noen som om en svigermor ikke har rett til å ytre noen mening som helst... de er da bare mennesker som vil det beste for guttene sine (de fleste ihvertfall)

Selvfølgelig finner der faktiske_svigermødre_fra_helvete

Men jeg er ikke i tvil om at det finnes flust av andre sorten og: Svigerdøttre fra helvete...

Skrevet

Ja, jeg vet du ikke er babe, men du er vel strengt tatt litt gammel for mine sønner? ;-) Eldste er 3,5 år...

Vil ikke ha han sammen med ei røy på 40 heller - he he.

Skrevet

Dibber: Fordi det er veldig vanlig i mange tilfeller, at mormor får et annet forhold til barnet enn farmor.. Etter hva jeg har hørt og lest om.. Flere som sier dette..

Ikke at det er noe negativt ment, at mormor er mer gla i barnet eller noe sånt..

Skrevet

Jeg skal bli som min egen svigermor - fantastisk! Når man har en god svigermor er det lettere å bli det selv tror jeg, da vet man litt hvordan man skal bry seg og ikke bry seg. Min svigermor er desverre død, så misunner alle som har svigermødre jeg...

Gjest Mylian *2pp*
Skrevet

Nesj, herregud. Det skiller ikke såååå mange år vel. Det er ingen som reagerer når det er andre veien ;-)

Kan spleise min med minsten din vet du. Det hadde sikkert vært koselig for deg og meg;-) kaffe på torgallmeningen

Skrevet

Eg skal ikkje legge meg i noko av det som skjer hos mine barn når eg blir svigermor. Det får dei klare sjav. Og når dei får ungar så skal eg vera tilgjengelig og tilby meg å ha dei slik at foreldra får litt tid aleine. Eg kjenner kor eg savnar det uten at nokon tilbyr seg noko her. Bare slik som nå i eksamensperioden så hadde det vert deilig med litt fri....

Mi svigermor legger seg litt for mykje inn i sakene her i huset og som det sto over, har ikkje klart å klippe navlestrengen enda......

Mine ungar skal ut så fort det lar seg gjera!! Misforstå meg rett, dei skal få gjera som dei vil, studere der dei vil, men å bu heime til dei er 30 kjem ikkje på tale, vil ha dei ut før dei er 25 au helst..... Men kanskje fordi eg flytta når eg var 16.......

Skrevet

Her får svigermor og far ta så mye del som de bare vilJeg blander ikke meg inn i det forholdet..De koser seg når de er sammen,det gjelder for alle barnebarn på den siden.Jeg har noen flotte svigerforeldre som stiller opp på godt og vondt..Aldri nei i deres munn..Jeg har alltidhatt ett godt forhold til de..Jeg ble mamma tidlig og de har støttet som bare det..Og det sitter jeg så utrolig pris på..Hurra for min svigermor og svigerfar...

Skrevet

Jeg har en svigermor som hvertfall ikke skal være som sin egen svigermor og det kan faktisk være litt slitsomt det også, hvertfall ettersom jeg tror hun faktisk egentlig er ganske lik;-) (har aldri truffet farmoren til samboeren, hun døde før vi traff hverandre) Men svigermor er veldig snill, det blir bare litt mye av og til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...