Gå til innhold

Dere som er 2. gangs? Ang jordmor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk kun til lege sisst jeg var gravid, men nå som jeg er 2. gangs blir det jo så sjelden sjekk så jeg lurte på om kanskje skulle gå til jordmor også.... Gjør dere det, hva gjorde dere sist og når ringer man eventuellt? Er i uke 13 og skal ikke til legen på enda 5-6 uker ( synes det er lenge jeg) :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg går til lege og jordmor annenhver gang... blir en sjekk i mnd.. første jm time var i uke 17 :)

jeg var hos jm i mitt første svangerskap også.. syntes det er fint å prate med jm :)

Skrevet

Jeg gikk til lege og jordmor annenhver gang forrige svangerskap, denne gangen har jeg valgt å kun gå til lege. Jeg har funnet ut av for min del så er det ikke noe jordmor kan tilføre for min del. Jeg vet hva jeg går til både ift fødsel og tiden etterpå både utfra at jeg har vært igjennom det en gang før, og fra kunnskaper jeg har ervervet meg gjennom min utdanning.

Man ringer vel jordmor på helsestasjonen i kommunen sin om man ønsker å gå til jordmor.

Skrevet

Hmmm...jeg går til fødselslege for kontroll 1 gang per måned jeg.....og har gjort det siden uke 5. Dette er mitt andre svangerskap, og jeg har like ofte kontroller nå som sist. Jeg går også hver 5 uke til jordmor på sykehuset, men det er litt ekstra fordi jeg hadde en veldig tøff fødselsopplevelse sist jeg fødte. Sist svangerskap gikk jeg bare til fødselslege, ikke jordmor i det hele tatt. Nå syns jeg det er godt å gå til jordmor også, fordi hun har bedre tid til å prate litt...samtidig som jeg føler det er lettere å prate med henne om svangerskapsplager osv...Så hadde jeg vært deg så hadde jeg nok valgt å gå annenhver gang jeg :)

Lykke til :)

Skrevet

Jeg går bare til jordmor og er det beste for min del. Har verdens koseligste jordmor. Det er lege på huset i tilfelle det skulle være noe, men jeg har ikke hatt noen plager så langt....frisk som en fisk selv om jeg begynner å føle meg som en hval.....Dessuten har jordmora mi ultralyd på kontoret sitt så jeg får en liten titt på gutten min hver gang jeg er der. Har i allefall kontroll på at alt er bra til en hver tid

Skrevet

Gikk til Jm 1,5 gang forrige svangerskap.

De er utrolig strenge på antall kontrolelr hos JM her

Legen min derimot vil ha meg inn hver 4. uke uansett hva jeg sier.

Går til jm denne gangen også. Hadde så god erfaring sist

Jeg hadde godt av å prate litt rundt svangerskap og jobb blant annet samt om bekken og andre plager

Har en veldig kjapp lege som ikke er spesielt interesert føler jeg

Han er ikke oppdatert på svangerskapsomsorgens retningslinjer og han er veldig rask så jeg må buse ut med spørsmålene mine.

Jeg ringte til JM i uke 8 og fikk beskjed om at første kontroll hos Jm kunne være i uke 10-14 og at jeg SKULLE gå til legen først.

Skrevet

Går til jordmor hver 4. uke, forrige gang gikk jeg bare til lege...

Føler meg mye bedre ivaretatt hos jordmor, men vet det er veldig mange forskjellige meninger om dette. Er jo forskjell på enkelte jordmødre og leger...

Jordmora mi er kjempe søt og flink!

Skrevet

Forrige svangerskap gikk jeg annenhver gang til lege og jordmor, men nå går jeg bare til jordmor. De kan litt mer en allmenn legene, for de er jo utdannet til nettopp jordmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...