Gå til innhold

Dere som er 2. gangs? Ang jordmor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk kun til lege sisst jeg var gravid, men nå som jeg er 2. gangs blir det jo så sjelden sjekk så jeg lurte på om kanskje skulle gå til jordmor også.... Gjør dere det, hva gjorde dere sist og når ringer man eventuellt? Er i uke 13 og skal ikke til legen på enda 5-6 uker ( synes det er lenge jeg) :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ååå først nå så jeg at jeg er i 2. trimester.... hihi må bytte side jeg da.

Skrevet

Visste ikke at det var sjeldnere kontroller med 2. mann...... Jeg gikk til jordmor i 1. svangerskap, og kommer til å gjøre det denne gangen også. Hun er faktisk mer nøye, og har gjerne bedre tid til samtale ved hver kontroll. Jeg var til kontroll én gang per måned, hver 14. dag siste to måneder. Syntes jeg ble fulgt veldig godt opp.

Jeg mistet i MA i mars, hadde da vært hos henne 1 gang før aborten. Da hun oppdaget at jeg hadde avbestilt time ringte hun meg for å høre hvordan jeg hadde det. Det syntes jeg var flott gjort!

Skrevet

Så sjeldent kontroll! Med første mann var jeg hos legen og jordmor hver andre uke! Første kontroll var i uke 7 den gang.. Nå er jeg i uke 11 og skal på ultralyd på sykehuset til fredagen. Nå er det to hovedgrunner til at jeg får så tett oppfølgning,fordi jeg går på sterke medisiner og må bruke blodfortynnende daglig. Uansett så hadde jeg hatt behov for tett oppfølgning og trenger man det bør en få det,for å kunne bli trygg og slppe mere av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...