Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lønner det seg å ha den i hus før man får gullet hjem?

Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man MÅ ikke ha det, men jeg vil anbefale og ha det..

Jeg er veldig glad jeg hadde det i hus når vi kom fra føden sist for jeg fikk ikke hjelp med amminga men hadde masse melk i begynnelsen, så jeg satt og pumpa og pumpa til jeg mista melka.

Og er jo greit og ha om du har spreng men ungen ikke vil spise, så kan du jo pumpe ut og spare..

Skrevet

jeg vet ikke helt...har to barn, venter mitt 3 men har aldri hatt pumpe i hus før...men mulig andre kanskje har mange gode grunner til å ha en:))

Skrevet

Jeg er utrolig glad for at jeg hadde det hjemme da jeg kom hjem fra sykehuset etter forrige fødsel. Jenta mi klarte ikke å die (heter det det?) før etter at hun var blitt noen uker gammel...! Du kan jo alltid sende noen til å kjøpe det mens du er på sykehuset hvis du har behov for det. :)

Skrevet

Jeg fikk ei tulle for ei uke siden, og dagen jeg kom hjem fra sykehuset satt jeg med så brystspreng at min mann måtte ut å skaffe. Jeg hadde ikke klart meg uten....Har brukt den hver dag siden, ikke mye, men nok til at jeg ikke går å værker....for det er så vondt! Så JA jeg vil anbefale deg det på sterkeste! Men ikke sikkert du trenger.

Skrevet

Ja,jeg hadde det sist og har det nå også. (han er bare 1år og 8måneder,men har kjøpt ny og bedre pumpe nå)

Jeg vil virkelig anbefale det:)

Jeg fikk til å amme,men måtte bruke pumpa på den første melka da jeg hadde sår på ene brystvorta og det gjorde noe så sinnsykt vondt å amme med en gang.+ jeg var ekstremt mye plaga med brystspreng!! Så var godt å ha den i hus før ja:)

Skrevet

Jeg er førstegangs og har ingen erfaring, men jeg kan se for meg hvilken panikk jeg kunne få om jeg virkelig fikk melkespreng og ikke fikk gjort noe med det.... Så jeg har kjøpt en, en manuell en riktignok, men det er i hvertfall i hus...

Skrevet

Om alternativet er aa faa brystbetennelse, som jo er ganske heftig (hardt, moerkt bryst som er helt betent) fordi man ikke faar barnet til aa die, saa sier jeg ja. Faar barn barnet til aa die umiddelbart og er godt i gang med amming og faar det til hele tiden fra starten, saa trenger man ikke. Tips!! Soerg for at du laerer haandpumping/"melking" eller hva det heter - paa sykehuset, FOER dere drar derfra, hvis dere ikke skal ha pumpe, da faar man fint lettet paa trykket uten aa kjoepe pumpe.

Jeg brukte en gammel haandpumpe (fra svigerinnen min) sist, og denne gangen har jeg sendt en venninne i Oslo (da jeg er i utlandet) ut paa denne messen som er paa Hellerudsletta denne helgen, med en laaaaaaang liste over alt jeg skal ha, hehe....rimelig despo og ivrig ja!! Der paa listen staar det i hvert fall elektrisk brystpumpe! Og er det ikke Avent disse pumpene heter? Husker jeg - litt desperat - da babyen var 10 mnd sist, og jeg oensket aa sparke i gang melken igjen, etter aa nesten aa ha mistet den, leide en pumpe av Baby Shop, en elektrisk en. Klarte ikke faa gang paa melken igjen, men pumpen var rimelig super og er sikker paa at om jeg hadde gjort det heeelt etter boka, og vaert skikkelig pliktoppfyllende, saa hadde jeg faatt gang paa melken igjen. Denne gangen skal jeg amme litt lenger enn sist, da ingen av oss har rettigheter og mannen min gaar rett i jobb naar vi kommer hjem, saa jeg blir hjemme en del lenger enn ideelt oenskelig, saa i hvert fall skal jeg vaere ambisioes med ammingen, og jeg skal pumpe jeg, saa det holder. Fryse, spare, gjerne levere til banken paa sykehuset om jeg har mye melk og holde paa saa lenge babyen oensker, inntil 10-12 mnd. Saa her skal pumpe i hus ja. Kan mye mer om amming naa og er mye mer ambisioes enn sist, saa haaper det funker. (det eneste som mangeler naa er en baby som ikke vil die, hehe....) Man kan ikke planlegge alt da. =o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...