Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Føler jeg er heldig der, legger lillebror først synger en sang og går ut til storebror. Mens jeg steller han sovner som regel lillebror, så når jeg går inn på rommet (de deler) kan jeg bare legge eldstemann, synge si natta og så gå ut. Hele seansen tar max 30 min. Det er sjeldent de gråter og sovner nesten alltid av seg selv med en gang. Vi koser oss under leggestunden, og det er aldri noe stress. Er glad for at guttene ser ut til å like å legge seg, og sovner trygt på egen hånd. Hvordan er det hos dere?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Er inne 1 gang etter han er lagt, for å legge han ned.. Veldig deilig =)
Snupi27 Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 jeg synger en sang for henne og sier natta og legger henne ned. går ut av rommet og hun sovner uten noe tull =) veldig fornøyd =)
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Tar ingen tid i det hele tatt. Legger han (han vil ikke at jeg skal synge for han.....hehe, og ikke lese for han), og går ut. That`s it. Prater litt om dagen før jeg går ut, da. Regner med at vi kommer til å bruke lengre tid når han går over til vanlig seng .
petite fleur Skrevet 24. mai 2008 #5 Skrevet 24. mai 2008 Vanligvis er det en drøm her også, bare pakker dyna rundt ham og går ut, og stille blir det ;-) Men nå er det visst tenner på gang....feber og gråting på 3. dagen nå. Tok meg nesten 1 time å legge ham i kveld, og jeg vet han kommer til å våkne flere ganger i natt....vanligvis er han i drømmeland fra sju til sju. Stakkar liten, får litt vondt i mammahjertet mitt.
Alba44 Skrevet 24. mai 2008 #6 Skrevet 24. mai 2008 Kveldsstell er kosestund her også, og selve leggingen går raskt. Han liker å legge seg og sovner som oftest etter få minutter.
Gemini77 Skrevet 24. mai 2008 #7 Skrevet 24. mai 2008 Ikke lang tid.. Går inn på rommet, setter oss på sengekanten og ser etter trollene i eventyrboka før vi sier natta og går ut. Han sover i vanlig seng, og han går ikke ut av den. Sovner av seg selv. :-) Snuppa er kun 6 uker så der er det ikke kveldsrutiner enda..
Mille** Skrevet 24. mai 2008 #8 Skrevet 24. mai 2008 Bruker kanskje 2 minutter. Legger henne, synger 1-3 sanger og kysser henne god natt. Pleier å roe ned i stuen med en bok eller 5, før kveldsstellet og så til slutt legging. Eldste på 10 år legger seg helt selv, sier god natt bare og får en klem. )
Blue Lady Skrevet 24. mai 2008 #9 Skrevet 24. mai 2008 Går alle sammen på badet, vi steller et barn hver. Jeg tar Mina (9 mnd) på rommet vårt, ammer henne og legger henne, så sover hun. Sambo tar Lucas (snart 3), eller jeg tar han etter jeg har lagt Mina. Synger to sanger, snakker litt om dagen og så går jeg, og han sovner. Veldig deilig at de bare legger seg ned for å sove uten noe tull
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 24. mai 2008 #10 Skrevet 24. mai 2008 Fra vi går på badet til jeg er nede på stua igjen tar det 30 min.. Da er vi først på badet, vasket han, pusser tenner. Så går vi på rommet hans, der lese vi bok, synger de faste sangene også sier vi natta.
Mulle :) Skrevet 24. mai 2008 #11 Skrevet 24. mai 2008 bruker max 2 min..Etter han er ferdig stelt da.. Er inn på rommet, finner en bil han har i sengen. Sier natta han svarer natta. Så sier jeg glad i deg, og han sier glad i deg. Også sove godt.. Han sier det tilbake.. Så går jeg ut etter å ha kysset han på kinnet. Hører han jodler og synger en liten stund. Eldste på 7 år legger seg selv.. sier bare god natt og får en kos
Mulle :) Skrevet 24. mai 2008 #12 Skrevet 24. mai 2008 Glemte å si at han er 2 år og sover i stor seng
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #13 Skrevet 24. mai 2008 Min er snart 4 mnd, og vi har akkurat begynt å prøve å legge han i syvtiden. Savner litt alenetid på kvelden. (Han har hittil lagt seg samtidig som oss). Det er...vel...ikke bare bare;) Først legger jeg meg i sengen sammen med han og ammer. Da sovner han som regel. Så går jeg opp i stuen med babycallen, og det tar fra 10 min til 30 min før han begynner å sutre. Jeg går da ned igjen, legger meg i sengen og ammer litt til (han bare kosesutter på puppen...veeeet, dårlig vane, men han tar ikke smokk). Så må jeg ofte vente en god stund før jeg sniker meg opp igjen. Som oftest må jeg ned en gang eller to til, før han endelig tar kvelden. Men, men, har bare holdt på en liten uke, så får håpe det bedrer seg! Tar gjerne imot råd=)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 24. mai 2008 #14 Skrevet 24. mai 2008 3 måneder gutt. Etter stell, amming og flaske raper vi han. Så går vi rolig ut mot soverommet mens vi snakker rolig og synger. Legger han ned i sengen, sier vi er glad i han og går ut... Et par minutt bare tar det 5-15 minutt etterpå så sover han...
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #15 Skrevet 24. mai 2008 Legger henne og da er det natta synger en sang og setter på spilledåsen da.
balsam Skrevet 24. mai 2008 #17 Skrevet 24. mai 2008 det tar litt tid iogmed at snuppa helst vil kle seg selv, og fordi vi leser en historie hver kveld, men når vi har lest sagt natta og sånt er det ikke no tull=) da sover hun (så sant hun ikke kommer for å presse ut et par dråper på doen) hihi men det er lov å prøve seg=))
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 24. mai 2008 #18 Skrevet 24. mai 2008 Storesøster 23 måneder får kveldsmat -melk-tran-bad-tannpuss-i seng- nattakos-natta- av med lyset lukker døra så sover hun =0) tar ca 30 minutter pluss minus Lillesøster er 6 måneder har hatt litt lakensrekk om kvelden. Legger henne når hun er trøtt sover da hele natta. Bader henne gir mme(nekter ta puppen lengre =0( ) tran velling ran pusser de to tennene =0). Hun er en meget treg raper. Dumme noen kvelder er att jeg tror hun har fått ut alt så plutselig ett hyl da må hun rape mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå