Anonym bruker Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Når på året er det krepsetid? Hvor på internett kan jeg finne informasjon om krepsefiske?
tingeling87 Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 moren min har drevet masse med krepsefiske. sesongen begynner vel i begynnelsen av august tror jeg det er. vet ikke helt hvor du kan finne informasjon, men du kan jo spørre om det du lurer på så skal jeg svare så godt jeg kan. eller så kanskje andre kan noe også.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 Kan du ikke bare fortelle meg litt generellt om hvordan man fanger kreps...? : )
LinnisR83 Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Da må du ha tegner du setter ut på ulike steder. Er alltid sesong for kreps. Men de skal være best på sen-sommeren. Svigermor og mannen hennes fisker hver helg, og lager ferske krepsemiddager på søndagene. Kjempe digg! Kreps og hvitvin!
tingeling87 Skrevet 24. mai 2008 #5 Skrevet 24. mai 2008 jeg mener det kun er én uke i året det er lov å fikse kreps (årets sesong starter 6.august tror jeg). dessuten må man betale for krepsekort også..
LinnisR83 Skrevet 24. mai 2008 #6 Skrevet 24. mai 2008 Mine svigerforeldre fisker iallefall året rundt. (ikke vinteren da) Trenger ikke krepsekort. Tror du tenker på hummer. Det er bare lov å fiske hummer på senåret. Koster ingenting å fiske kreps. HI: Du trenger tegner som du må sette riktig med lodd. Og bruke ecco for å plassere de riktig. Når du har satt tegnene ut, må du skrive navn og adresse på de, så man vet hvem det er sine. Når du trekker de opp må du sjekke ut om det er noen under 15 (?) cm...tror det er 15 iallefall....og de som er under må du slippe ut igjen.
tingeling87 Skrevet 24. mai 2008 #7 Skrevet 24. mai 2008 nei, det er kreps jeg snakker om. se på denne linken jeg har lagt ved, her står regler for størrelse og hvor mye det koster også. fant bare info om vannene i oslo og omegn. http://www.aktivioslo.no/kunder/ofa/index.php
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2008 #8 Skrevet 24. mai 2008 Ok... takk for informasjonen. Men over til det vesentlige: hvordan spiser man kreps? 1. Man skifter til dress og kjole. Tar fram sølvbestikket, og krystallglassene. Kjører en reeen stil. eller... 2. Man spiser direkte med hendene ute i skogen... som villmenn. Jeg bare spørr!
LinnisR83 Skrevet 24. mai 2008 #9 Skrevet 24. mai 2008 Ja, men dette er privat plass. Da er det jo klart du trenger krepsekort. Men ellers der det ikke er privat, er det ikke noe betaling.
LinnisR83 Skrevet 24. mai 2008 #10 Skrevet 24. mai 2008 Jeg gjør enten eller Enten venninnene på verandaen min med kreps,hvitvin, jordbær, exklusiv dessert....eller tusler ned på kaia med loff, ferske kreps, og majones, eller hjemmelaget sitrondressing. Passer til det meste.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2008 #12 Skrevet 24. mai 2008 hahahahah berre ei veka i åre?? da e sikkert hommar du snakke om da kan du fanga fra oktober til desember... kreps kan du fanga ka ti du vil..
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2008 #13 Skrevet 24. mai 2008 Noen som har noen flere innspill på dette med sølvbestikk? Krever ikke kreps, reker, hummer ol en viss standard?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2008 #14 Skrevet 24. mai 2008 Neinei. kommer vel ann på hva slags setting du skal bruke krepsen til vel? Hva tenker du på?
tingeling87 Skrevet 25. mai 2008 #15 Skrevet 25. mai 2008 det jeg forteller er bare det jeg er vokst opp med og det er at man skal fiske kreps kun i krepsesesongen(som varierer fra en til to uker).. hvis du googler litt på krepsesesong så vil du se at det kommer opp mange treff på at rundt om i landet har de krepsesesong.. jeg sier ikke at det er sånn overalt i landet, men det er sånn vi alltid har gjort det. fisker vi utenom sesongen, og blir tatt, får man bot og om man fisker uten fiskekort på kreps får man bot.. det er helt sikkert andre regler der man er grunneier selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå