Gå til innhold

mistet min datter


Gjest

Anbefalte innlegg

den 22 fødte jeg en død men nydelig jente ti dage overtid. hun var 2122gr og 48 cm 31 cm rundt hodet,

Det er virkelig noe av det grusomste en mor kan oppleve. gå i ni mnd og så dør hun før hun blir født,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler virkelig med deg. Vi mistet vår jente i uke 27+2 for snart 2 mnd siden. Sorgen er fremdeles bunnløs, men en blir vant til tanken etterhvert. Det er en nettside som heter engleiden.com. Denne synes jeg er grei for å lese om andre som er i samme situasjon.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig leit. Føler så veldig med deg. Å miste et barn er det grusomste en mor kan oppleve. Jeg mistet min datter for 1 1/2 år siden i svangerskapsuke 30, rett før jul. Jenta mi var 2500 gr. Hun var død, døde to dager før ho ble født. Kjenner enda på sorgen og lengselen etter henne. Tenker mange ganger at vi skulle vært 4 her i huset, og ser bort på den tomme stolen ved middagsbordet. (Spontanaborterte i går i sv. uke 6, og det kan ikke sammenliknes.) Jeg gikk til psykolog og har fått støtte i sorggruppe i foreningen Landsforeningen uventet Barnedød ( LUB), uten dem hadde jeg ikke klart å komme igjennom dette.

Jeg vet at ingenting i verden kan trøste deg nå, men vil bare si at med tiden vil det gjøre mindre vondt. Du vil alltid ha henne i hjertet ditt. Hun er en del av livet ditt, bare ikke slik du ønsket og trodde hun skulle være en del av det. Jeg feller tårer for deg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Englita

vet du hvorfor din jente døde.

jeg får svar om to hele mnd.

det var nesten tomt for fostervann hos min og hun hadde og vært død noen dager før jeg ble satt i gang.håper sån at de finner ut hva som gikk galt.Synd det skal ta så lang tid for å få svar

trist at du mistet igjen selv om det ikke kan sammenlignes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi fikk svar to mnd etter vi også. Lange mnd å gå og vente. Hun døde av anemi. Anemien utløste en hydrops føtalis, for mye fostervann og vann i babyens kropp. De fant ikke ut av hvorfor hun fikk dette. De undersøkte alt fra min blodtype til ulike viruser i mitt blod. De konkluderte med at det var skjedd en feil i løpet av de første tre mnd ( da alt blir dannet hos fosteret )som da førte til anemien. De sa det var omvendt av å vinne i lotto - uflaks. Var viist sjelden. Var større sjanse for at det skulle gå bra neste gang enn at det samme skulle skje igjen. (Jenta mi var helt frisk tre uker før hun døde, var da på ultralyd og bildene av henne viser et friskt baby.)

 

Kan bare råde deg til å se fram til de to mnd er over og dere forhåpentligvis får et svar. Det verste er å gå slik og ikke vite. En bebreider seg selv, uansett hva andre folk sier til en. Med det mener jeg at en stiller seg selv så mange spørsmål, hva om jeg fikk uvaska salat på kafe ? hva om ungen til venninna mi hadde den femte barnesykdom da jeg var der på besøk osv. Kan jeg være til hjelp for deg i denne tunge tiden må du bare stille spørsmål og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Englita,

 

Jeg er veldig lei for det du nå går i gjennom. Akkurat nå har du det tøffest...

 

Jeg mistet min lille Emil for tre mnd siden. Historien er lagt ut på minnelunden under min historie. Denne kan du lese den dagen du er klar hvis du ønsker. Frisk baby døde i uke 39 pga mange små infarkt i morkaken. Forårsaket av lavt protein s nivå hos meg.

 

Som noen andre skrev her: www.englesiden.com er et veldig godt forum å være i. Kansje det er litt for tidlig, kansje ikke...-dette er jo veldig individuelt.

 

Ville egentlig bare gi deg en stor og god støtteklem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor går jeg for å lese den. under min historie?på bim?

det er så vondt dette, satt med begravelsebyrået i dag å planla begravelsen.....skulle jo vært dåp jeg planla....hun bli begravd den 3 juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mokkina !

Historien min står under denne siden på dette forumet her inne; Barn i magen - Vi mistet babyen våres - og innlegget Etterlengtet lille døde venn. Samme side som du har skrevet ditt innlegg på.

 

Føler så veldig med deg. Jeg skulle også planlagt barnedåp, fadderne var klare, så blir det begravelse i stedet. Så ufattelig trist. Så ubeskrivelig vondt. Jeg har ikke ord.

Synes også det var ille å se andre få baby, ha barnedåp og ett års dager. Desverre så er det slik i livet at noen får alt servert på sølvfat mens andre må kjempe for alt. Jeg har måttet tenke at all motgangen gjør meg sterk, og forhåpentligvis til et bedre menneske. Kan lettere forstå andre i vanskelige situasjoner. Det tok lang tid før jeg tenkte slik. En må få sørge og gi seg tid til å sørge. Med det mener jeg at en har det helt ufattelig vondt, men en må snakke om det vonde til alle som vil høre på. Da blir det lettere med tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. innlegget Etterlengtet lille døde venn har jeg skrevet under Anonym og ikke med nick Englita ( Liten Engel )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest begge historiene deres,,,, det er så urettferdig, uendelig trist... går d an å leve med dette.....

i natt er det en uke siden......så tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

semder deg en stor klem. vet hva du går i gjennom. mistet men datter for nesten 8 uker siden. bare en mnd før termin.

livet er tøfft og av og til urettferdig.

 

klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kate 78

ja d er urettferdig føles bortkastet på en måte

vente i ni mnd (8 mnd hos deg)så vips er babyen borte

tomt

grav i stede for dåp og nydelig baby latter

ingen som gråter etter å bli ammet.

tomme bryster

tom seng

hull i hjertet

og altfor lang tid å vente på svar

 

sender goe tanker og en klem t deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter for dere begge. Ufattelig vondt dere har det nå. Jeg vet hvordan det er. Gikk i 30 uker og fødte et dødt barn. Livsgnisten er borte og man bare eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja, hvor vil du med den kommentaren? Er det mulig sier jeg bare.. Jeg er heller ikke så feig at jeg tryker på anonym knappen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaada så alle følger liksom normalen anonym 18:42. Hørt om veksthemming kanskje? Serriøst, hold sånne kommentarer for deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter veide i allefall 2,5 kg når hun ble født død i uke 30. Det var mye pga ødemer ( hun samlet væske i kroppen) fordi hun var så veldig syk.

 

Til deg som spurte om englesiden, så er jeg ikke på den siden. Jar liksom ikke kommet så langt. Lest første siden og så kan jeg ikke mer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Englita (fra meg som spurte om englesiden): Ok, jeg mistet også min datter som følge av Hydops. Hun veide 1840 gram i uke 30. Virker som om de fleste hydrops barn dør rundt uke 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...