FuriLaks Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Er du her? Jeg ble veldig inspirert av dine og et par andre sine innlegg om suksessfull "slanking" for en stund siden og har vær skikkelig flink i nesten en uke:) Spiser veldig sunt, variert og ofte/mindre. Men har masse spørsmål:)
FuriLaks Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2008 Okey, her kommer noen spørsmål: -Hvordan ser en gjennomsnittlig dag ut hos deg når du følger librakostholdet? -Er du flink og gjør det alt riktig HELE tiden? -Spiser du helt vanlig mat eller har du skiftet ut alt (pålegg, sauser, osv osv) til lettere varianter? Jeg har denne uka spist ca hver 3 time og ofte bare halvparten av mengdene det har vært tidligere. Tydelig at magen er vant til å få mye mat når jeg spiser, jeg blir sulten etter en time eller to nå som jeg spiser mindre, men greie porsjoner. -Hvordan var det i begynnelsen hos deg, gikk du rundt og var mye sulten? Blir veeldig mye tanker rundt mat og planlegging nå, men jeg merker at det er gjennomførbart, og at det sikkert blir en god vane etterhvert. Ellers så vil jeg gjerne høre alt du har lyst til å fortelle=)
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har vært veldig flink veldig lenge, men må innrømme at siste uken ++ har det sklidd ut fordi jeg har vært utrolig stresset og har hatt fokuset ett helt annet sted (måtte bli ferdig med eksamensoppgaver), men vekten har heldigvis ikke gått opp da siden jeg fortsatt spiser lite, jeg har bare ikke spist helt regelmessig. Ellers har jeg fulgt kuren sånn omtrent til punkt og prikke så sant ikke sosiale begivenheter gjør det vanskelig. Er f.eks veldig vanskelig å følge den i bursdagsbesøker ol, så da prøver jeg bare å spise lite og sakte i stede, så får det nå bare bli litt kake og tette måltider. Til de mer direkte spørsmålene. Ja, jeg var MYE sulten første uken, halvannen før det begynte å stabilisere seg. Jeg spiste jo sikkert dobbelt så mye til hvert måltid som det man skal under Libra, minst, om ikke mer. Men spiste litt sjeldnere da og mer uregelmessig. etter ca 2 uker gikk det mye bedre og nå er det som regel bare sånn at jeg kjenner at jeg begynner å bli sulten, ser på klokken og ser at "åja, nå er det jo bare straks 3 timer siden sist måltid ja", så magen har justert seg, hehe... Spesielt før middag kan jeg bli litt sulten en halvtimes tid før mat. Og nå går det meste egentlig på rutine (minus den siste uken da), spiser automatisk til passe klokkeslett. En gjennomsnittelig dag, hmmm... Er jo litt variert da, men ca slik: 7: Fiber + 2 rugsprø med ost og paprika + 1 glass juice 10.20: Fiber + 2 knekkebrød medomelett 13.30: Fiber + 2 rugsprø med skinke, agurk og tomat + gulrot 16.30-17: Fiber + dagens middag f.eks en (liten) øse gryterett, masse salat og 1 "skive" baguette 20.30: Fiber + 1 osteskive + 1 eple Jeg spiser helt vanlig mat egentlig, men er blitt flinkere til å lage mat fra grunnen av i stede for å bruke bokser og poser (bruker litt av det også da). Prøver å alltid ha enten salat eller grønnskaer til middag og slikt. Siden jeg, med unntak av hvitost, ikke spise så usunne pålegg fra før av så har jeg ikke trengt å bytte ut noe heller. Hadde jeg spist nugatti og majones på alt (ikke sammen altså), så hadde jeg nok måtte kutte litt ja. Ellers så spiser jeg fortsatt min elskede taco 1-2 ganger pr mnd, men i mindre mengder enn før. Og så er det jo lurt å trene da, men det vet du sikkert :-) Lykke til videre, dette går seg til!
FuriLaks Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. mai 2008 Tusen takk for svar:) Blir du ikke veldig lei av rugsprø og knekkebrød? Jeg kjøpte faktisk Hjemmet denne uka, hehe. (Det er da man vet at man har blitt skikkelig voksen!) Men det sto faktisk endel tips og oppskrifter som var ganske relevante for sånne som oss:) I forhold til variasjon... Får ikke trent så mye pga kronisk bekkenleddsyndrom, men babystep-trening 3 ganger i uka er nok bedre enn ingenting. Lykke til med eksamen da, hvis du ikke har hatt det ennå!
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 Takker :-) Nei, det er ikke før 9 juni, da er det muntlig. Og ja, jeg er ekstremt lei av knekkebrød, hehe... Har i det siste av og til kokt meg tomatsuppe (med egg og litt makaroni) eller blomkålsuppe slik at det varer til to måltider f.eks kl 10.30 og til kvelds. Det hjelper litt på. Høres ikke noe godt ut med kronisk bekkenleddsyndrom, men som du sier, alt hjelper! :-)
FuriLaks Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. mai 2008 Men du, hva slags fiber spiser du i tillegg? Jeg gidder ikke kjøpe sånne fibertabletter, men fikk et tips om kruskakli blanda med yoghurt. Prøvd det? Smaker hæslig, så kan jo ikke ha i så mye. Aner ikke hvor mye kruskakli som må til. Jeg spiser jo mat med fiber i til de fleste måltider, unntatt middag. Er det viktig å spise ekstra fiber i tillegg? NÅr jeg tenker meg om så er det jo fiber i grønnsaker, så da inneholder jo middagen det også. Et alternativ til knekkebrød er hjemmelaget frokostblanding: Havregryn (store), litt All bran, kruskakli, et par knuste valnøtter eller andre nøtte, melk+youghurt for å få god konsistens. Hvis jeg bruker naturell yoghurt, f.eks Biola, har jeg i en dæsj 100% solbær syltetøy. Kjempegodt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå