Gå til innhold

Gravid igjen etter MA...blannede følelser.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en MA 28. februar. Jeg var fire måneder på vei og tok det veldig tungt lenge. Kunne nesten ikke vente med å bli gravid igjen... Stresset veldig med det. Da det hadde gått tre fire uker etter MA'n så følte jeg ikke det samme stresset lenger etter å bli gravid. Jeg ønsket og ønsker fortsatt å bli gravid igjen og få et barn til, men jeg kjente mer og mer at jeg vil ha en liten pause fra å gå gravid og kanskje vente et halvt år. Jeg forstår at for dere som prøver å bli gravide igjen kansskje synes jeg høres helt gal ut. Og utakknemlig... Og det kan det hende at jeg synes selv om bare noe uker.

Men det har seg slik at nå er jeg nettopp blitt gravid igjen. Jeg ønsker barnet... Men jeg kunne tenkt meg å vente litt til. Kan liksom ikke ta abort heller for så å forsøke igjen om noen måneder.

Jeg vet dette høres fryktelig egoistisk ut og lite voksent, men jeg kunne tenke meg å ha sommeren fri til å nyte alkohol og tenke på meg selv før jeg går gravid igjen. Jeg synes det er kjempeflott å gå gravid og koser meg med å gå med gravid mage. Men det er de få gangene jeg kunne tenke meg å være med på en fest. Har også nettopp begynt i ny jobb.

Jeg har ikke fortalt min samboer enda at jeg er gravid. Føler at han også vil vente en liten stund til.¨

Føler meg forferdelig med disse tankene. Jeg burde jo selvfølgelig være hoppende glad. Men skulle bare hatt noen måneder.

Noen andre som har følt det slik?

Jeg vet at man aldri kan planlegge en graviditet 100% og få alt til å klaffe med jobb og alt annet som skal skje i livet. Men jeg føler meg bare ikke klar for det tredje barnet enda, som selvfølgelig er veldig ønsket.

Jeg forstår at noen sikkert blir provosert av mine følelser og mener at jeg burde være glad over å bli gravid så fort igjen etter en MA.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik hadde jeg det lenge. Nå er jeg 35, har akkurat hatt SA og angrer fart at jeg ikke prøvte for 5 år siden. Jeg hadde alltid tenkt å ha en til, men det var aldri det perfekte tidspunktet. Tiden gikk så fort. Skulle ønske nå å hadde prioritert annerledes før. Ny jobb,fest, ferie dette er ting du kan ha senere og, men husk tiden går så fort og hvis man venter på det perfekte tidspunktet, plutsellig er toget gått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...