Gå til innhold

noen som sparer i fond til barna sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg harspart noen år i Skagen,men er usikker på om jeg skal spare på høyrentekonto istedet?Er så usikker på hva som lønner seg i det lange løp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har valgt det trygge når det kommer til barnet vårt og sparer barnetrygden på høyrente konto.

Skrevet

Vi sparer i 2 forskjellige, men startet for litt siden. Hvor mye har dere "tjent" på å spare i noen år?

Skrevet

Jeg har spart til elstemann i 3 ulike skagenfond i 5 år. Så langt 103% avkastning - og det tror jeg vanskelig jeg skulle klart med en høyrentekonto ;-)

Skrevet

Har spart ca 5 år jeg og og har tjent endel på det:)Vet ikke eksakt hvor mye da.Litt dårlig på å sjekke sånt:)

Skrevet

Vi sparer i ulike fond. Skagen vekst og skagen global, kon tiki, og odin norden. Dette har vi hatt veldig god avkastning på. Dette er fond som det lønner seg med langsiktig sparing ca 10-15 år. Dette er de mest sikre fondene. For at dette skal gå i dass (for å si det på en måte) så må tusenvis av firmaer rundt om i europa gå kunkurs samtidig, så risikoen er lav. Vi har spart ca 50 000 siden 2005, men har fått så gode renter at vi har i realiteten 80 000 på kontoene.Må si jeg ler litt av de som sparer på høyrentekonto. Det er tull!!

Skrevet

Ikke selv, nei, men begge fikk en god sum inn på fond av besteforeldrene til dåpen. Jeg personlig har ikke sansen for slik sparing. Bl.a fordi jeg ikke gidder å sette meg inn i hvordan det funker eller følge med på div...

Vi har selv bare opprettet sparekonto til dem, blir foreløpig ikke mye sparing fra oss, så det vokser ike så fort at det er noen fare for at det skal bli "for mye". Når/hvis den tid kommer så fortsetter vi bare å spare på konto i vårt navn.... Slik at vi alltid har kontrollen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...