Blind Gudinne Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Magesmerter som ikke gir seg! Derfor skal man ALLTID undersøkes av lege hvis man får magesmerter som gravid som ikke gir seg. Blir det konstantert graviditet utenfor livmor, foretar legen abort. Ellers kan egget fortsette å vokse på egglederen og tilslutt ødelegge hele "greia".
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 Blander meg litt inn her...Når oppstår de smertene vanligvis? Hvilken uke?
Blind Gudinne Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Har ikke vært gjennom dette selv, men svigerinna mi har... 2 ganger- hvorpå 2 ødelagte eggledere. De smertene kommer ganske tidlig, rundt en 6-7 uker tror jeg hun var.
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 24. mai 2008 #5 Skrevet 24. mai 2008 I mitt første svangerskap hadde jeg helt intense magesmerter veldig tidlig (var litt pga dem jeg fant ut jeg var gravid for var derfor jeg dro til legen i den tro at jeg var matforgifta så feil kan man ta). Tror jeg var ca 6 uker på vei og dro på legevakta på kvelden, fikk beskjed om at de smertene jeg hadde og hvor dem lå (nederst langs siden på magen, der nede hvor buksekanten går ca) kunne tyde på et svangerskap uttenfor livmoren i ene egglederen. Ble sendt på innvendig UL dagen etter på sykehuset der dem fortalte om at hvist dette var et svangerskap uttenfor livmoren så måtte svangerskapet avbrytes for at ikke egget skulle utvikle seg og at egglederen til slutt da kunne sprekke. Var heldigvis ikke noe svangerskap uttenfor livmoren hos meg og smertene jeg hadde var faktisk bare livmoren som strakk seg og at jeg kjente de veldig, veldig godt.. Kjentes ut som små lyn som ble sendt langs siden i magen og var helt sykt vonde de første ukene..
MM med spire Skrevet 24. mai 2008 #6 Skrevet 24. mai 2008 Det er rundt uke 6 ja... det var iallefall det jeg fikk beskjed om. Det var i uke 6 at egglederen min sprakk. Det er smerter nederst i magen, etterhvert føles det som man blir litt "lamma" nedover i beina, og at man må på do. veldig viktig å sjekke det hos legen om du er usikker. De kunne ikke se det på ul hos fastlegen, så jeg ble sendt på sykehuset for innvendig ul. Ble operert kort tid etterpå. hvis egglederen sprekker blir det innvendige blødninger, og det kan jo være ganske farlig. Lykke til!!!
2gullklomper Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2008 tusen takk for svar:) Men om man er gravid utenfor livmor. slår det ut på vanlig graviditets test?
M*A*S*H* Skrevet 24. mai 2008 #8 Skrevet 24. mai 2008 Ja det gjør det. Man har også symptomer på vanlig gravidtet fram til egget blir så stort at det skaper problemer i eggelederen der det sitter fast.
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 24. mai 2008 #9 Skrevet 24. mai 2008 Hos meg slo det ut på helt vanlig test hos legen som de sjekka gjennom en urin prøve..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå