Gå til innhold

DERFOR vil jeg aldri bo meg ihjel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller ikke ha noe reservepenger.

Denne mnd. her har vært aldeles ille altså!! 3 tannlegetimer, pluss en til denne uka, maange tusen der ja, pluss måtte ha ny gressklipper, og betale sommerferie og ha sommerklær til ferien som er før neste lønning og elektrikerregning på noen tusen.

Hadde aldri hatt råd vi, til mer lån enn vi har. Selv om vi kunne fått mye mer i banken. Skjønner ikke hvordan folk klarer det jeg..

Kanskje snakk om prioriteringer, men det er mye uforutsett som dukker opp også. Tror vi er oppe i over 10.000,- ekstra, helt nødvendige utgifter i tillegg til alt annet denne mnd.

Faen, hvorfor er ikke tannlege gratis??? he he..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Handler om prioriteringer. Du må ikke ha gressklipper, du kan kjøpe en god gammeldags en som ikke går på bensin f.eks. Sommerferie må man heller ikke ha om pengene ikke strekker til, og de eneste som evt. virkelig trenger nye sommerklær er jo bare barna som vokser.

Skrevet

Ja, tannleger burde hatt samme ordningen som leger (egenandel)

Er jo helt sinnsykt dyrt!

Jeg er ellers helt enig. Hadde blitt uggen hvis ikke vi hadde en ganske solid buffer å gå på...

Skrevet

Vi fikk ny gressklipper til 2000,-, det MÅ vi ha, tannlege MÅ jeg gå til, og elektrikeren var også nødvendig, samme med sommerklær til lille!

Ferien er ikke iberegnet engang.

Skrevet

Hvis folk er villig til å skatte mer, er jo det en ordning.

Skrevet

Du MÅ ikke. Det er noe du innbiller deg. Du lever i et land som er svært opptatt av materalistiske goder. Du innbiller deg at du må, det handler egentlig mer om at du er bortskjemt og innbiller deg at det er en nødvendighet. Elektriker og tannlege er en annen ting. Sommerklær kan man få billig hvis man først leter, muligheten for å kjøpe brukt er også der.

Skrevet

Ja, ikke sant.

Jeg er villig til å betale mer skatt, men "Folk flest" stemmer jo FrP, samtidig som de skal ha alt gratis ;-)

Skrevet

Det norske folk innbiller seg at alt kan finansieres av det overdådige oljefondet vårt, og at skatteyterne blir misbrukt av staten som tar altfor mye skatt, til altfor dårlige tjenester. FRP stemmet jo for å bruke av oljefondet vårt, så samfunnet har en god fremtid med gratis tannlege, lav skatt og masse alkohol.

Skrevet

Ja, ikke glem bensin til 1 kr literen ;-)

I tillegg skal de lokale variantene her inne ha tusenvis i kontantstøtte hver mnd så lenge de måtte ønske å gå hjemme - he he.

Ble litt på siden dette, Twintipp.. He he.

Skrevet

Alt handler om prioriteringe og invisteringer. Vi begynte smått bygd oss oppover. Har tjent god slant på det da boligprisene i Oslo bare har steget de siste årene. Betaler ned mer lån enn vi må i måneden. Vi skal nå bytte igjen til større da vi nå har bedre økonomi, kan få høyrer lån og huset vårt har økt i pris. Blir mer ut i måneden men når jentene blir store og vi igjen vil flytte i leilighet eller ett strandhus i Thailand =0)

En mann jeg kjenner som har tjent seg rik på boliger er en som har satset og vunnet i boligmarkedet. Hans råd var å kjøpe for litt mer enn man tror man har råd til. Innen 7 år vil man uansett hva som skjer med markedet tjene på boligen.

Jeg er litt mer flink å spare enn min mann så jeg har høyrentekonto 1 til meg og mannen og 1 på mitt navn til hver av jentene. Da har vi en slant om noe skulle skje. Trekker 1500 på vår og 500 til hver av jenten i måneden. Vår sparing har jeg til nå betalt ned boligsparing men nå er den full så nå koser pengene seg på høyrente. Boligsparingpengene skal gå til neste bolig. Selv om 1500 ikke er så mye penger blir det mye etter ett par måneder. Så om vaskemaskinen går eller vi vil en tur til syden og ikke har penger på bok bruker vi de =0)

Blæ tannlege er ikke billig nei og vondt er det også =0(

Skrevet

Betaler skatt med glede får så mye igjen att det er utrolig.

Måtte le av nabo. Hun mente det var grusomt med denne operaen og att hennes skattepenger skulle gå til den. Ironiske er att hun har 5 unger, 5 fødsler man slipper betale en kr for, 5 års permisjon med lønn 5 unger i barnehage, 5 unger på skole 5 unger som får gratis lege til de er 12, tannlege gratis til de er 18.

Hun har også vært sykmeldt 2 år heller ikke vært mye på jobb under graviditenene med mer. Som også alle andre får i dette landet når vi er så heldige få barn eller uheldige bli syke-

Om man regner sammen alt hun har fått og kommer til få av økonomisk hjelp igennom livet tror jeg neppe hun noensinne klarer betale så mye skatt igjennom som kan betale for utgiftene hun og ungene har fått igjennom våre trygderettigheter. Når man da finner ut svaret på regnestykket tror jeg heller hun går i minus og kan da ikke bidratt med mange kronene på Operaen =0)

Skrevet

Hehe..enig med deg Twintipp....vi KUNNE had et stort nytt hus, men vi velger å ha et lite gammelt et og penger på bok i bakhånd... Veldig befriende å slippe å bekymre seg nevneverdig for ekstra utgifter som ALLTID kommer..

Og til deg lengre oppe som sier man ikke MÅ ha gressklipper ol....vel man MÅ ikke ha et stort hus og mange mill i gjeld heller ;-)))))

Det er greit å kunne sitte med huset selv om renta kansje skulle tippe 10%...veit jo aldri i dagens makred hva som kan skje....

Skrevet

mammatil2vakreprinsesser: JÆVLIG bra innlegg og vinkling!:-)

Skrevet

He he, hun burde vel heller jobbet gratis som vaskehjelp på Operaen ;-)

Skrevet

Da jeg kjøpte min første leilighet var enta rundt 8.5. Det var i 1998. Bare 10 år siden. Så om man ikke tenker seg att renta kan gå opp, ikke ser litt rentehistore, kjøper over hodet er det meget dumt. Men man får skylde seg litt selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...