storebror og junibaby=) Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 kjøpt ny seng(stor gutt seng)Tilpoden på snart 2,5 år. Stått på rommet i hele dag,stor stas ja. Men nå til legging ville han ikke.kom ut hele tide og gråt, Satt ved siden av han og pratet og sang natta sang nå siste gangen men da gråt han"skummelt,skummelt"Så pappan spurte om det var skummelt i ny seng og om han heller ville i den gamle igjen.og det ville han. Jeg tenkte det kanskje var dumt,men kunne jo ikke gjøre om på det han allerede hadde spurt om. Så har vi gjort det 10 ganger værre for oss selv,eller vil det gå seg til?
våken_om_natta Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Det går seg nok til. Syns ikke dere skal tvinge ham, han er jo ikke så gammel. Er det så farlig om han sover i den gamle litt til da? Kan garantere deg at det ordner seg når han er klar for det. Med andre ord: han kommer nok ikke til å sove i sprinkelseng når han begynner på ungdomskolen;-)
storebror og junibaby=) Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2008 nei,er ikke noe i veien for det=)derfor vi lot den stå der og i tilfelle. Men bare lurte på om det var dumt av oss å gi etter slik.Men så lenge han syntes det var skummelt var det jo ikkeno særlig å la han bli liggende heller.
våken_om_natta Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Nei, det er jo viktig at de føler seg trygge når de skal sove. Er det ikke noen måte du kan gjøre den store senga mer attraktiv på da? Ser for meg at f.eks. et dynetrekk fra filmen Biler ville vært avgjørende om det gjaldt min sønn på 2,5 år!
storebror og junibaby=) Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2008 den har vært veldig populær før i dag da. Lata som han har lagt seg flere ganger osv.Var nå det ble alvor det ikke var noe særlig hehe har med både postmann pat og kosen sin.
våken_om_natta Skrevet 24. mai 2008 #6 Skrevet 24. mai 2008 Ville bare sett det an en stund framover jeg, men ikke tvunget ham til å bytte seng før han ville det selv, evt lagt meg sammen med ham litt. Men det kan vel fort bli en vane da...
storebror og junibaby=) Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2008 Takk for svar,da er jeg mere sikker på at vi gjorde det rette=)
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 24. mai 2008 #8 Skrevet 24. mai 2008 I følge mamma lå både broren min og jeg i sprinkel senga lenge, vi hadde både den og stor seng på rommene våre men ville bare sove i sprinkelsenga på natta. Var nok noe trygt og godt med den senga. Vi la oss i den store senga etter hvert, men hadde en liten overgansperiode for å bli vant til den. Det ser ut til å ha gått bra med oss begge, og vi var ikke spesielt vansklige å få lagt. Vi lurer nå på hvordan vi skal gjøre det:-) vi får en til i august og da er tulla bare 2 år og 2 mnd. Lurer på om vi skal kjøpe en sprinkelseng til eller legge henne i stor seng........... vi har ikke plass til 2 senger på rommet hennes i alle fall:-)
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #9 Skrevet 24. mai 2008 Jeg synes absolutt at dere gjorde det rette! Jeg tror jeg ville latt den nye sengen bli stående, slik at han får vennet seg til den. Han gir nok beskjed når han er klar for å prøve igjen :0)
Gemini77 Skrevet 24. mai 2008 #10 Skrevet 24. mai 2008 Her sto begge sengene på soverommet hans en stund og han valgte selv hvilken seng han ville sove i. I starten var det kun sprinkelsengen, så etter en uke så ville han sove i den store sengen. Etter det ville han ikke tilbake til sprinkelsengen og vi fjernet den.. :-)
Minnie Mom Skrevet 24. mai 2008 #11 Skrevet 24. mai 2008 Vi også hadde begge sengene en stund, så kunne han velge. Tok ikke mange dagene før han valgte store senga. Men da måtte han også ligge i den og ikke stå opp, for da måtte han ligge i sprinkelsenga. La han bli kjent med senga så går det seg nok til.. )
storebror og junibaby=) Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. mai 2008 Tusen takk for svar alle sammen=) Godt å høre at jeg gjorde det rette=)
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 24. mai 2008 #13 Skrevet 24. mai 2008 Tror det var lurt jeg. Da kan hanleke i den nye sengen og gradvis bli vant til "friheten" den gir. Skjønner godt at det er litt skummelt jeg! Tror det ville blitt helt feil å tvinge han ned i en seng han syns er skummel, å sove skal jo være en god trygg ting, og da er jo rammen rundt viktig! Lykke til med tilvenning av ny seng, vi tenker å vente litt til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå