3 snart 4 :o) Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Fikk dere henvisning eller gikk dere til privat (og hvor mye kostet det evt)? Og hvor mange uker var dere da dere var på UL?
flypapir Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Da jeg gikk gravid med tulla og blødde rundt uke 7 tok jeg kontakt med fastlegen som sendte meg til innvendig ul på legevakta. Fikk da time og ul på dagen.. Da jeg begynte å blø nå i oktober (uke 7+3) kontaktet jeg legevakten her jeg bor nå. Der fikk jeg kun beskjed om å ta det med ro. Blødde masse, og måtte nærmest presse min daværende fastlege til å kontakte sykehuset for at jeg skulle få komme på ul. Fikk komme inn og konstantert en sa. De siste gangene jeg har blødd (uke 6 og uke 8 i forrige sv.skap) har jeg tatt direkte kontakt med vakthavende gyn på sykehuset pga blødninger og fått kommet inn direkte. De er veldig sympatiske der... Nå er jeg nok en gang gravid, og denne gangen har min nye lege (som er helt fantastisk) henvist meg til tidlig ul. Tipper det blir rundt uke 7-8 en gang.. Tror privat ul koster rundt 1000kr!
MartheMor+Lillegutt Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 Jeg har en fantastisk gynekolog, og da jeg spurte om muligheten for tidlig UL sa han bare selvfølgelig:)) Så da jeg var i uke 7+1 så vi et bankende hjerte. Helt fantastisk!! Og det kostet oss 50 kr:)
Klemzi Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Jeg hadde MA i mars og ble henvist til UL på sykehuset av fastlegen. På sykehuset fikk jeg beskjed om at jeg i neste svangerskap kunne be fastlegen om henvisning til tidlig UL. Dette koster ikke noe. Jeg går fast til privat gynekolog, han tar også UL. Hos han betaler jeg ca 500 kr for en kontroll.
Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 Hvis det ikke er noe galt, blødning e.l., er det mest vanlig at man må bestille privat ul. Og betale for det. Jeg betalte faktisk 900. Hvis det er grunn til bekymring går du til legen og får henvisning til ul...(null betaling.)
Nagilimia Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 Jeg tok privat kostet 800 kr på Volvat i uke 8+6. Jeg fikk blødninger når jeg var 9+4 og da ble jeg henvist av legen til ul på sykehuset, det var gratis.
Skatt i magen :) Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 jeg bestilte en time hos en gynekolog da jeg var 11 uker på vei, kostet 800 kroner. har også blitt henvist til sykehuset for tidlig ultralyd av legen, venter på time, blir vel om litt over ei ukes tid til dette pga blødninger. klarte ikke vente på henvisningen derfor bestilte jeg en privat ultralyd, fikk da komme inn dagen etterpå så et bankende lite hjerte, armer, bein, nese, munn og øynene, helt utrolig
Elmoen Skrevet 26. mai 2008 #8 Skrevet 26. mai 2008 Jeg gikk privat hos Mama Stork i Stavanger og betalte 500 kr.
Fjuolla Skrevet 26. mai 2008 #9 Skrevet 26. mai 2008 Jeg fikk tidlig ul pga at jeg aldeles ikke var sikker på hvor langt jeg var på vei!Fikk henvisning av fastlegen min og fikk time hos medicus her i trondheim, var da 12+6 på vei og betalte 40 kr!
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 26. mai 2008 #10 Skrevet 26. mai 2008 Fikk henvisning pga de fant ikke forsterlyden. Måtte ikke betale noe nei og fikk med meg 2 flotte UL-bilder;) Jeg var egentlig i min 14.uke etter menstermin men så viste det seg at jeg var mindre på vei. Uke 12.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå