Flue på veggen Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Hei vesla! Hvis du er trailersjåfør som nyter bensinstasjonenes fristelser og drikker cola som om det var den siste dråpe vann, er det nok kanskje ikke uvanlig å gå opp 4 kg på 8 dager.... Det er nok desseverre ikke uvanlig å gå opp 4 kg for oss gravide heller;) særlig nå på slutten øker kroppens "evne" til å lagre vann i kroppen, og dette kan føre til en del økt vekt på slutten av svangerskapet. Det eneste du bør være på vakt på er om du blir skikkelig hoven i kroppen, eller merker at du har vondt i hodet/ eventuelt om du får sjekket blodtrykket ditt. Et økt væskeopphop og økt blodtrykk kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Men som trøst kan det sies at veldig ofte forsvinner de kiloene som kom fort på slutten, fort av igjen
sorlandet Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 Det er nok helt vanlig, og det høres ut som vann i kroppen. Jeg hadde gått opp 5 kg på tre uker, men merker at jeg har mye vann i kroppen nå. Har heldigvis gått ned et par kg igjen den siste uka, men da har jeg prøvd å holde meg unna salt mat, og drukket mye vann i tillegg.
Supermamm Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Det kan dessverre være helt vanlig ja. Men hadde nok vært litt obs på det om jeg var deg. Plutselig vektøkning kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Prøv å kutte salt og drikk mye vann som sorlandet skriver i tillegg til å sitte med beina høyt så ofte du kan. Kanskje det blir litt bedre!
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #5 Skrevet 24. mai 2008 Tusen takk for svar, tror jeg skal ringe jordmora mi på mandag å høre hva hun sier kan jo sikkert være greit å få målt blodtrykket. Enda 14 dager til neste kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå