Anonym bruker Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Her har vi faste regler å grenser og han vet hva som er lov og ikke lov. men nå har han pluselig begynt å slå. Altså i dag kasta han mange ting på matborde i gulvet forde han ikke fikk spise bare pålegg. Jeg tok i armen for å få kontakte med ha, sa med litt streng stemme, fy etterfulgt av en liten forklaring på hva han hadde gjort galt, han så på meg å slo. Ingen har noen gang slått han eller tatt hardt i han. hvorfår gjør han det og hvordan kan jeg få han til å slutte med dette?
Nicita73 Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Har det sånn med min sønn også, han er snart 20 mnd. har begynt å slå, klore og lugge når han ikke får viljen sin. Blitt fæl til å kaste maten rundt når han er mett også. Slenger meg på her og håper noen kan komme med noen gode råd. Vil tro at dette bare er en fase, men det er frustrerende når det pågår.
missy mamma til jonatan Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 sønnen min slår,lygger og biter. alle i hans avdeling i barnehagen gjør det. og dem sier det at de er i en fase. så det går nok over snart skal du se. når han slår, så avleder eg han med og si. skal vi se om det er pusekatt ute eller noe? berre sånn at han glemmer det med og slå. når han lygger eller biter . så sier eg nei til han. men da slår han meg. og da kjefter eg litt på han og sier at sånt skal man ikke gjøre. det er aua. så begynner eg og "grine" liksom. og sier at mamma har vondt. da tar han og gir meg en klem og har dårligt samvittighet. eg synes det funker i hvertfall. for det er blitt mindre av slåingen og det nå. men de små skjønner ikke helt at det gjør ondt. ei jente i avdelingen hans i bhg. bet hull i fingen hans. eller rettere sagt bet gjennom huden. og han kom hjem med kloremerker og bitemerker i ansiktet og hendene fra bhg. ble litt irritert da. men rekner med at han kanskje har lagt opp til litt sjøl også. men det er i hvertfall mine råd og erfaringer da. håper det hjelper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå