Gå til innhold

Noen andre som er 22 og har to unger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så mangen som synst der er tidlig å ha fått to unger og "bare" er 22år.. Ja er kanskje det, men er det ikke mitt valg da?

Var 20 da eg fikk første, å veit om MANGEN som har fått enda tidligere..Er jo normalt det no til dags..

*klage klage* hehe.. Uff, kjeder meg vist i dag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 3 barn da.

Skrevet

Jeg er en av de som synes det er tidlig :) På den tiden hadde jeg nettopp begynt å studere, og tenkte ikke i de baner i det heletatt. Derfor synes jeg det også er veldig imponerende når jeg møter noen som fikk barn så tidlig - er ikke alltid folk mener det negativt om de kommenterer det!

Skrevet

Jeg er 22 og er 4 mnd på vei med min andre.. Jeg syns ikke det er tidlig. Er så mange som får unger ï ung alder nå.

Skrevet

Jeg hadde et da jeg var 21 og neste mann mange år senere.

og ja jeg synes det er for tidlig, men ingen krise, jeg klarte det jo fint og det gjør sikkert du også ........

Skrevet

I Oslo er vel gjennomsnittet for førstefødte fremdeles rundt 30 år, så i den sammenhengen er faktisk 22 tidlig. Det varierer sikkert litt rundt om i landet, men så store forskjeller tviler jeg på at det er. De fleste av mine venner har fått barn ved 30 års alder (+/- 2 år)

Skrevet

Jeg var to barnsmor i en alder av 20år, så nå når jeg er 23 begynner jeg jo å få passelig store unger! Ja det er tidlig, men hvorfor i allverden skal resten av verden bry seg?! Er glad i de to jeg har fått jeg, så får nå alle bare si hva de vil.

Skrevet

Folk er da ulike! Kjenner jeg blir litt irritert av sånne som sier at da hadde de nettopp begynt å studere eller lignende og tenkte ikke i de baner etc. Jeg fikk min første da jeg var 20, begynte på uio da jeg var 21, fikk nummer to da jeg var 22, nå er jeg 25 og snart ferdig på skolen og prøver på nummer tre. Aldri følt at det var tidlig eller at jeg har gått glipp av noe.

Skrevet

jeg vet ingenting om ha barn i 20 årene. jeg var selv 32 år når jeg fikk mitt første barn. Det jeg vet er at jeg er et helt annet menneske nå enn når jeg var 20 år. Kanskje du opplever det samme. men du må erfaringsmessig komme dit først. stress ikke, du har heeele livet foran deg. jeg for min del har festet og reist på turer i hele verden før jeg tenkte tanken om å få barn. men klart vi er forskjellig.

Skrevet

All ære til de som orker og velge dette.

Jeg var student på UIO på den alderen og samboer. 5år etter røyk samboerforholdet. Vi hadde ikke barn. Ble samboer på nytt etter en stund. Dette varte også noen år uten barn (selvvalgt). Vi valgte lange studier, karriere og reiser.

Nå er jeg snart 40. Min tredje samboer har jeg vært venner med i 17år, kjærester i 10år og har nå to barn på 1.5 og 4 år.

For vår del var det perfekt å vente. Drømmemannen var der, men jeg trengte litt tid for å oppdage det, i mellomtiden har jeg fått levet livet enkelt. Studert og reist masse, vært fri og frank, bygget opp stabil økonomi og sitter nå i stort hus med flott hage og tid/ro til barna.

Jeg hadde ikke vært der like enkelt i din alder, men alle er vi forskjellig . For deg er dette helt riktig, og det er BRA!

=)

Skrevet

jeg er 20 og venter nr 2. blir 21 i år da, men er født sent på året=) trives veldig godt i den tilværelsen. studerer nå og er etablert med min samboer. kunne ikke tenke meg å vente til jeg var langt oppi 20 åra jeg da. synes det er en perfekt alder å få barn i. mange på min alder som har barn her hvor jeg bor nå også. men ingen av mine nærmeste da. får masse skryt av vennene og familien min på at jeg klarer tilværelsen som gravid, mamma og student=) og jeg er faktisk veldig stolt av min prestasjon også=) synes det er flott at noen velger å få barn tidlig også=)

Skrevet

har ei venninne som fikk nr 3 og 4 da hun var 22. 2 sett med tvillinger.

Skrevet

Jeg er 22 og har 2 :) eldste blir 4 til høsten og yngste er ett.

Skrevet

Jeg er 21, og venter nr 2.

Klart, nr en kunne jeg nok ha drøya, sier ikke at jeg angrer, men var bare 16 og det var tøfft...

Denne gangen er barnet meget planlagt, og vi har stabil økonomi, ferdig utdannet og er klare for en til i hus...

Mamma er 43, og er helt skutt etter en dag med besøk av barnebarnet, sier ikke at alle blir det altså, men jeg er glad jeg er ung og sprek og har ork til den jeg har, og den som kommer...

kan godt tenke meg fler, men tenker og at jeg vill være ferdig med den delen av livet før 20 årene er over;)

Skrevet

He he. Jeg er på alder med moren din og har to små barn. Klart jeg er skutt når dagen er omme!

Det er full rulle med 2 barn som skal i barnehage, både faren og jeg har leder jobber ,så arbeidsdagen er ikke over kl 16, selv om ungene kommer hjem da. Så er det middag, kos, lek og legging av to små søte. Da kommer husarbeide på 400 kvadratmeter hus og så sette seg ned å jobbe med jobben etter dette, samt venner, familie og fritid.

Rundt midnatt havner mann i seng og opp igjen kl 0600 om morgenen.

Føler meg dog normal sliten og ikke "gammel" sliten

Jeg hadde vært mer sliten i starten av 20 årene. Da var det masse venninnekvelder, ut på byen, reiser som varte i flere mnd av gangen, eksamener som skulle avvikles, problemer med typen. Jeg hadde blitt mer stresset av dette. Bodd på kun 80 kvadrat og helst hatt lyst og behov for å lese til eksamener, ha langvarige rødvin/skravle kvelder med venninner. Reise til Afrika i 2mnd på 14dagers varsel osv.

Har ikke behov for dette lengre, da disse sidene er utforsket for min del. NYYYYTER tid, rom, utdanning, jobb, økonomi og ikke minst TIDEN med mine små. Hadde sikkert gjort det samme om jeg hadde fått barn mellom 16-25, og all ære til dere som velger dette, men for meg er det utrolig deilig å ta det nå.

Klem fra en småbarnsmor på snart 40

Skrevet

jeg fikk mi første da jeg var 18, neste kom da jeg var 21 og siste da jeg var 24. :) er kjempeglad for at jeg fikk mine tidlig!

nå begynner de å bli store, er 8, 5 og nesten 2. rart som tia flyr! :)

Skrevet

er 21, fyller 22 rett før andremann kommer til verden:)

Syns det er fantastisk å være ung mamma, kunne aldri tenkt meg noe annent i det hele tatt:)

Ta skole via internet og jobbe, betaler på stor enebolig, er forlovet med pappan til barna osv:)

Det er helt fantastisk;)

Skrevet

Jeg var 22 år og hadde to barn for 10 år siden.

Skrevet

straks 22 år siden jeg fikk nummer to ;o)

Skrevet

Jeg tror dette har mer med hva slags person du er, enn alderen din.. Er du fornuftig og oppegående, du har ryddig økonomi osv.. så er det vel ikke noe problem? Men hadde du vært som ei jeg kjenner, som fikk sitt andre barn som 22 år, hadde jeg blitt bekymret! Hun gidder sjelden å jobbe, hun sykemelder seg for hver minste lille ting, hun fester, drar på by'n, shopper klær og leker til barna istedenfor å betale husleie o.l.. Hun blir kastet ut fra det ene stedet etter det andre, og pappa'n hennes må ordne opp økonomisk for at hun ikke skal få betalingsanmerkninger osv... Hadde du vært sånn, DA hadde jeg sagt du var litt for ung ;)

Samboeren min fyller 23 år måneden før barn nr 2 kommer, jeg har et barn fra før, så sånn sett blir han 3-barnspappa før fylte 23 år :) Men han jobber og står på, er ordentlig og fornuftig, betaler regninger til tiden osv.

Det er STOR forskjell på 22-åringer!

Skrevet

hei, jeg er 22 og venter nr to:)

Har alltid drømt om å være ung mor jeg da. Klarer det veldig bra! Har en strålende lykkelig unge! Jeg er gift med far og vi har det bedre enn noen gang . Vi har vert sammen siden vi var 17 og jeg vet det er han for resten av livet :) Vi har hustegninger klart og tomt så nå er det bare å sette i gang. .Blir et stort flott hus! men det er ikke det viktigste for en unge.Det viktigste er at jeg har tid til å være sammen med mine barn. Jeg er rolig for at småbarns tiden vil gå veldig fort ,så jeg nyyter den og vet at snart er de store og jeg kan reise igjen(jeg har reist hele livet med mine foreldre og akter også å ta me mine barn.) Nå er det deilig med en reisepause syns jeg. Jeg lever fortsatt og tenker ikke at mitt barn hindrer meg i å gjøre noe jeg har lyst til. Jeg er stor fornøyd med mine valg i livet selv om jeg er ung så har jeg valgt rett.

ps. min mor var 40 da hun fikk meg, syns at det er trist at hun er gammel nå( ung i hodet for alderen og sprek i kroppen,) men jeg syns det hadde vert mye bedre om hun var 40 nå og ikke 60.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...