Gjest Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 alle sier at man kan farge håret, så da prøvde jeg det idag.......sitter med det i nå faktisk. Skal i konfirmasjon i morra så jeg tenkte å "stæsje" meg litt da vet du. Men jeg kan ikke skjønne at det er helt sunt. For det lukter jo så stramt. Er ikke amoniakk i den står det, men fy for ei lukt. Når man ikke kan male, så skjønner jeg heller ikke at man kan gjøre dette. Jeg skal uansett ikke gjøre dette igjen ila svangerskapet. Noen andre med erfaring??? Brukte garnier nutris
Zliss Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Tror ikke det skal være så stort problem altså, har også farga håre... Frisøren min sa det går bra!!! Men man burde ikke gjøre det så ofte, kanskje du kan bruke en glansvask i resten av svangerskapet så føler du deg sikrere:-)
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 Ja alle sier jo at man kan farge håret. Men jeg ble noe sinnsykt uvel og kvalm etter fargingen - kan det være pga lukta bare eller andre grunner???? Huff, ble litt engstelig og redd jeg nå. Skal uansett ikke gjøre dette igjen ila svangerskapet, bare 4,5 mnd igjen uansett.
AO3 Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Det skal ikke være farlig. Jeg var ikke i form til å i det hele tatt orke tanken på å farge håret i 1tri - bare tanken på lukten fikk meg til å grøsse - og jeg har faktisk fått tilbake min originale hårfarge pga dette. Har ikke sett noe til den på sikkert ti år! *hehe* Nå har jeg funnet ut at jeg skal holde på den en stund, så jeg kutter ut hårfargingen videre også. MEN det skal ikke være farlig for fosteret å farge håret!
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #5 Skrevet 24. mai 2008 åh da håper jeg dere har rett. Jeg har ikke forandre noe stort på fargen, men det er for å fjerne noen grå hår...thihi...begynner å dra på årene....hehe....og for å få en litt jevnere farge og litt mer glansfull. Ellers er fargen så og si den samme som den originale ;-) Bare synes det er så ekkelt å være så sinnsykt kvalm nå, etterpå - men da går det vel bra med den lille, håper jeg. Huff, håper bare jeg ikke har gjort noe dumt.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 24. mai 2008 #6 Skrevet 24. mai 2008 Går helt sikkert bra å farge håret, det er jo mange gravide frisører der ute:-) Jeg bleker håret og det er sterke saker, så jeg holder meg unna i 1.trimester..men så er jeg litt hysterisk også da;-)
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #7 Skrevet 24. mai 2008 det er nok jeg også - er nå i uke 20 + 5 og leste nettopp at det har stått at man ikke skal farge håret når man er gravid. Sto en stor artikkel om kjemikalier i "Gravid" i begynnelsen av året, og der var hårfarging en av de tingene som ble anbefalt å la være. - åh, det burde stått "skal ikke brukes av gravide" eller noe slikt, på hårfargene, om det var skadelig - som på alt annet vi ikke kan bruke.......ble super engstelig nå. sukk.
To gutter + spire Skrevet 24. mai 2008 #8 Skrevet 24. mai 2008 her må man rett og slett bruke litt sunn fornuft - hvis man farger håret en gang i løpet av graviditeten så går det helt fint ! Man må ikke være overhysterisk heller.
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #9 Skrevet 24. mai 2008 Neida det er sant...men den lukta var så sinnsykt stram, som amoniakk....men da var det for sent, fargen satt allerede i håret. Har faktisk blødd litt i navlen etter dette også (sikkert tilfeldig) - men hvorfor i all verden skjer det??? Noen som har opplevd noe lignende?
Popelko Skrevet 24. mai 2008 #10 Skrevet 24. mai 2008 det trenger ikke å være farlig, men du KAN få i deg stoffer som ikke er bra for barnet, men jeg tror det er sjelden. Jeg er frisør, så har fått beskjed om dette, men jeg tror det går bra uansett. liten sjanse for at du får det i deg gjennom hodebunnen, og du trenger jo heller ikke å gni det inn heller.
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #11 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har også lest at man kan farge håret under svangerskapet. Jeg spurte frisøren min om det da jeg var hos ham på mandag, og han sa han ikke visste det så godt, men at han tidligere hadde jobbet med flere gravide frisører som hadde farget og stripet håret sitt som bare det. Han trodde ikke det skulle være noe farlig, men som han sa: det er jo masse kjemikalier i dette her og det er kanskje greit å være litt forsiktig. Totaldosen blir jo ganske stor når du farger alt håret og gnir det inn i hodebunnen. Så ofte som de fleste av oss vasker håret og dermed også vasker bort beskyttende fettlag i huden, så kan vi nok få i oss litt skadelige stoffer gjennom hodebunnen. Jeg farger ikke alt håret, bare striper det. Kanskje det kan være en ide å bare stripe det i stedenfor å farge alt mens du er gravid? For det vi gjorde, noe som kan være en god løsning for andre som er er litt engstelige også, var at han sørget for at stripene ikke ble lagt helt inntil hodebunnen men så nært som mulig. Fargestoffene kom ikke i kontakt med huden min, og håret mitt ble likevel knallfint :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå