Flue på veggen Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Hei! Har mottatt en haug med nydelige strikkaklær etter både meg selv og min samboer. Nå tenkte jeg å sette på en maskin, men hvordan skal jeg vaske disse? Med milo? 30, 40 eller 60 grader? Finvask? Er vel ikke ren ull noe av det, men aner ikke hvilken garntype som er brukt (er fort 20 plagg). Takk for alle svar:)
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 milo... maks 30grader ullprogram eller håndvask på maskinen eller for egen hånd... greit å bruke milo skyllemiddel også... holder lenger med dette... med tanke på at de har blitt brukt fra før... sikkert mulig å gjøre det på andre måter også
Flue på veggen Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2008 men blir jeg kvitt alle ulumskhetene i babytøyet ved å vaske det for hånd eller på bare 30 grader??
Nordhagenjentene :) Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Alternativet er jo at ullen blir ødelagt... Er det veldig møkkete ville jeg ikke tatt de i bruk, men ull skal jo ikke vaskes på høyere enn 30 grader...
Flue på veggen Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2008 Godt poeng! Da er det vel best å kjøre det på 30grader og lufte det litt i de ikke fullt så varme trøndernettene;)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 24. mai 2008 #6 Skrevet 24. mai 2008 Jeg fikk også masse gamle strikkeplagg fra jeg var liten og vasket de i maskinen på ullprogram 30grader. Noe var bomull så det fikk vanlig vask på 40 grader. Tørket de ute og dermed ble de godt luftet. Tenkte litt som deg på om det ble rent og kunne brukes men kom til konklusjonen at man ikke akkurat bruker kun disse så det burde jo ikke være noen fare for noe som helst egentlig;) De lukter godt og er iallefall fine og rene. De som hadde flekker etter 30 år på loftet la jeg i biotexvann i noen timer og dette løsnet de verste flekkene også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå