Mitt vakre trekløver Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Vi bor i Oslo, og er IKKE innkalt til noen flere kontroller etter 6 mnd kontrollen!!! Hmm..... leser om flere her inne som skal på f.eks. 8 mnd kontroll. Min gutt er nå 6,5, og vi har time i august en gang, men det er med barselgruppa, og ikke noe kontroll. Da er det vel ikke noe før de er 1 år da eller? Hvor magne kontroller har dere vært på, eller er innkalt til?
Ranveig R Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 I går kommune er helsestasjonen sitt tilbud som følger: 0-2 veker: Heimebesøk av helsesøster 6 veker: kontroll, hs + lege 2 mnd: kontroll, hs + gruppe 3 mnd: kontroll, hs + gruppe, vaksine 4 mnd: kontroll, hs + gruppe + fysioterapeut 5 mnd: kontroll, hs, vaksine 6 mnd: kontroll, hs + lege 8 mnd: kontroll, hs + gruppe 10 mnd: kontroll, hs + gruppe 12 mnd: kontroll, hs + lege, vaksine 15 mnd: kontroll, hs, vaksine 2 år: kontroll, hs + lege 4 år: kontroll, hs + lege Trudde tilbudet skulle vere temmelig likt frå kommune til kommune, i alle fall når det gjeld helsesøsterkontroll, legekontroll og vaksiner... Barselgruppene er det vel meir vanleg at varierar frå plass til plass. Fekk du ikkje ei oversikt over alle kontrollane då du blei "meldt inn" hos helsestasjonen?
Ranveig R Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 Skal sjølvsagt vere "I vår kommune", ikkje "I går..." )
mamman til to gutter Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 I vår kommune har vi 9mnd kontroll og vi får alltid time til neste kontroll når vi er på kontroll (hvertfall nå det første året). Her har vi bare et møte på helsestasjon med barselgruppe, så det er veldig anneledes her i forhold til mange andre steder.
hamsterpia Skrevet 24. mai 2008 #5 Skrevet 24. mai 2008 Har du ikke fått en oversikt over kontrollene og hva som skjer der da? Jeg fikk en liste av HS da hun var på hjemmebesøk, der det står hvor gammel barnet er til de ulike kontrollene, og om det er med lege, HS og om det er vaksine. Her i kommunen har vi ingen kontrollen mellom 6 og 9 mndr, så er neste på 12 mndr.
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #6 Skrevet 24. mai 2008 Jeg bor i Oslo og har fått innkalling til 8mnd kontroll. Timen er når han er 7,5mnd, men det er sikkert pga sommerferien. Mener å huske at det er påfyll på vaksine. Jeg ville ringt og bedt om en time.
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 24. mai 2008 #7 Skrevet 24. mai 2008 bor også i oslo, og mener å huske vi skal på både 8 og 9 mnd?? helsesøster sa vi måtte bestille 8mnd selv når vi var på 6mnd, for de hadde ikke lister så langt (sa hun på 5mnd kontrollen) (snuppa her er snart 7 mnd)
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 24. mai 2008 #8 Skrevet 24. mai 2008 nei, bare 8mnd kontroll, sjekka nå... bare blandet med at hs sa det ikke spilt noen rolle om hun var nærmere 9mnd når hun kom (pga ferie)
Mitt vakre trekløver Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 25. mai 2008 Tusen takk for svar! Nei vi har aldri fått en full oversikt over kontrollene, har alltid fått oppgitt neste kontroll når vi har vært der. Og nå på 6 mnd kontrollen fikk jeg dato langt uti august for barselgruppetreff på HS. Litt merkelig..... .... men jeg skal ringe å sjekke...... kanskje helsesøster har glemt å si at jeg selv må ringe å bestille. Hvis det ikke er flere kontroller føler jeg meg litt overlatt til meg selv:) - nesten skummelt at de ikke vil følge med på vekt, mat osv. Vet jo at det bare er å ta kontakt hvis jeg lurer på noe, men hadde jo vært kjekt å følt seg ivaretatt og å vite at de følger med. - i hvert fall når man er førstegangs:)
*Smiley* Skrevet 25. mai 2008 #10 Skrevet 25. mai 2008 Her er det ingen kontroll mellom 6-9 mnd. Han skal på 9mnd kontroll i Juni.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå