Gå til innhold

Samsoving med foreldre som røyker, barnet er 8 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det bra da? Om barnet ligger på eget hånkle og teppe + egen dyne? Mener å ha lest at det bare er for nyfødte denne regelen gjelder.. men mulig jeg er helt på jordet:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det går bra er det jo ingen som vet da.. Men hvorfor ta sjansen? Bedre at barnet ligger i sin egen seng..

Skrevet

Han sover i egen seng, men han har perioder nå hvor han bare klarer å sove om han får ligge tett inntil meg i sengen. + når han er syk. :-) Derfor jeg lurer.

Skrevet

Æsj, skal ungen ligge og sniffe inn røyk natta lang da? Unnskyld meg, prøv å slutt med røyken først i det minste...er vel et lite offer?

Skrevet

Grunnen til at det er farlig å samsove med røykende foreldre er at du/dere puster ut masse giftige gasser som det ikke er bra for babyen å puste inn.

Skrevet

Hvorfor er det da greit å ha babyen sovende på samme rom, men ikke i samme seng, hvis det er det vi puster ut som er farlig?

Vil ikke krangle, jeg bare lurer!!:-)

Skrevet

om han har det bedre hos deg akkurat nå, kan du ikke droppe røyken; for podens skyld?

For du vil slutte, ikek sant? Hehe, godt utgangspunkt!!!

Go girl

Skrevet

Det har nok noe med at når man ligger inntil hverandre "deler" man mer luft enn når man ligger i hver sin seng på samme rom. Logisk at de farlige gassene/stoffene tynnes ut i lufta som er i rommet.

Akkurat det med samsoving og røykende foreldre ville jeg tatt alvorlig.

Skrevet

Jeg prøvde å slutte, pga dette, men det gikk ganske dårlig.. Ingen holdt ut med meg for å si det "mildt"....:-( Fikk røyken hivi etter meg etter 2 uker uten..

Blir kjempe agresiv,irritabel,pottesur 24\7.. Ææ.. Noen tips ?! :-)

Skrevet

jepp:-)

Jobber som lærer. i 5. klasse (?) underviste vi om tobakk. Ei litea jente blei livredd -- kjemperedd for at mamma skulle dø fra han.

Onkelen min døde i alderen 40 år; lungekreft. Tre barn vokste opp uten en pappa..

Stygg mot deg nå, men skremsel funker:-)

Så hold barnet ditt tett inntil deg, og avgjør om han eller hun fortjener å vokse opp med en frisk, godtluktende og helsegod mamma:-)

DU KLARER DET -- du det går på vilje!!! Er di virkelig interessert i at noe annet enn DEG SELV skal ha kontroll på ditt liv???

Skrevet

Det går nok greit. Mesteparten av de farlig gassene er har du pustet ut 3 min etter du har røykt har jeg lest (om det stemmer, er noe annet). Jeg pleide å legge meg sånn at hodet mitt lå litt lavere enn mini, så jeg slapp å puste han i fjeset

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg får prøve igjen, å se om jeg blir like fæl å leve med da også.. presse det enda litt lenger å se om det går over.. Såklart vil jeg\vi slutte! Men ja, det er en stygg stygg vane som er "litt" hard å bli kvitt:-P

Skrevet

det stemmer ikke. De som røyker puster ut helsefarlige gasser døgnet igjennom. Faktisk gjør de det lenge etter at de har slutta også.

ei venninne av meg slutta på dagen da hun fikk en lege som jobba på lungeavd. til bords i et bryllup. Hun spurte om disse tingene og fikk et dønn ærlig svar. Hun blei så redd for ungen sin.

Til HI - du klarer å slutte:-)

Skrevet

Kjøp boka: Endelig ikke - røyker av Allen Karr.

Den funket på meg, og jeg kjenner flere som har slutta etter å ha lest den.

Skrevet

Herregud for en irriterende side avogtil, hver gang noen nevner røyking så er det slutt,slutt,slutt.

Det var jo ikke det hi spurte om i hovedinnlegget sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...