Gå til innhold

Er det dyrt å ha Hamster og Marsvin?

Anbefalte innlegg

Gjest Trollbundet
Skrevet

Og da tenker jeg mat og høy og slikt.

Hvor stort bur må de ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er anskaffelsen av dyret, drikkeflaske og buret som kostar:) Maten og sagrispen er ikkje allverden, ein har ganske lenge av det ein kjøper:) Ein suplerer med grønt gras om sommaren, og så gjev ein gulrot, eple, agurk, bjørkeløv og kvist og slikt utanom.

Det er høy og grønt gras som er hovedforet, resten er litt "snop". Dyrlegen seier at gnagarar sin diett skal bestå av høy, høy og atter høy;) (Det inkl. grønt gras også, då). Ein sånn pose med for kostar ca 160-170 kr, og varer i lang tid(fleire veker eller månader).

Dyrebutikken er flinke på det med størrelse på buret. Det treng ikkje vere så stort, dersom dyret har mogelegheit til å vere ute av buret kvar dag:) Ein hamster treng lite bur. Ein har då også oftast eit sånn løpehjul, kor han kan trimme seg:)

Gjest Trollbundet
Skrevet

Var det hamster du mente med alt du skrev eller?

Er det både hamsteren og marsvinet som gnager på alt?

Hvem er snillest av dem? Hamsteren eller marsvinet?

Vis vi skaffer Marsvin,MÅ vi da ha 2 stk?? Da må vel buret være større enn om man har bare 1??

Skrevet

Jeg har marsvin og det er mer selskap en man skulle tro!

Hun står på kjøkkenet, og hyler hver gang kjøleskapet åpnes eller det knitrer i en pose. Har et marsvin, en jente, og det går veldig greit. hadde tidligere to jenter (søstre) men de ble ikke så fort tamme og var nesten redd mennsker.

Marsvin kan gjerne gå litt løst på gulvet, men pass på ledninger og gjemmesteder, og vær obs på at de lett gjør fra seg.

Om sommeren pleier jeg å ta toppen av buret og sette på gresset, da går hun og spiser friskt gress i flere timer.

Hamster er mye mindre sosiale, sover gjerne hele dagen, nattdyr, og ikke like enkle å få tamme.

Bare å sende en pm hvis det er mer du lurer på!

har selv hatt marsvin i mange mange år..

Skrevet

Det som makken skriver minner veldig om Marsvin, men eg veit ikkje kva ho meiner.

Hamstere gnager meir enn marsvin, men eg trur du kan ha uhell med marsvin og. Eg hadde aldri det.

Marsvin er meir sosiale av seg. Hamstere sover på dagen og er våken om natta. Eg foretrekker derfor marsvin. Har hatt begge deler, og hadde tatt marsvin neste gang.

Dersom dåke koser mykje med marsvinet så treng dåke ikkje ha to. Men marsvin er veldig sosiale og trenger derfor ein kamerat om dåke har lite tid til dei.

Buret treng ikkje vera så mykje større for to marsvin enn eit. Dei er ikkje så aktive som andre burdyr kan vera. Uansett eit bur hopper ikkje så mykje i pris frå ein størrelse til den andre. Du finner sikkert mange brukte bur på finn.no

Me hadde heimesnekra utebur, og det elska dei. Det er viktihe med ly for vinden når dei er ute. Dei får lett lungebetennelse.

Skrevet

Vi har 4 marsvin. Søte og greie dyr som elsker å sitte i halsgropa og kose. Og våre biter ikke, tror ikke det er vanlig for marsvin.

Mat osv koster litt, men er verd det. Det er buret som koster mest, men det kjøper man bare en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...