Gå til innhold

Er det noen som har hatt SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk blødninger på onsdag. Legen på UL sa at det var SA. Jeg fikk 3 vaginale tabletter som jeg måtte bruke hjem. Er det det man pleier å få når man har SA eller blir det gjort noe mer? Hvordan vet jeg at alt er normalt i livmoren for å bli gravid igjen?

Jeg er ganske redd og fortvilet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt en SA, men dro ikke en gang til legen. Kroppen ordnet jo opp selv. Jeg ble gravid igjen kort tid etter og hadde da en MA med påfølgende utskrapning. Jeg prøver nå å bli gravid igjen og tror kanskje jeg har klart det :)

Jeg prøver bare å berolige deg litt her og håper jeg klarer det! Det er forferdelig trist og vondt med en SA, men desverre så er det veldig vanlig (noe som ikke hjelper å høre i det hele tatt) men du trenger nok ikke være redd for at du ikke kan bli gravid igjen. Det legen sa til meg derimot, var at det var lurt å vente et par sykluser slik at kroppen er klar for å bli gravid igjen.

Jeg vil råde deg til å kontakte legen til uken slik at du slipper å gå rundt og være redd!

Skrevet

Hei

JEg hadde en SA før jeg fikk min lille gutt, og har akkurat nå hatt en ny SA bare noen få dager etter at jeg testet positivt. Jeg blør mye, og orker ikke ta kontakt med legen så tidlig. Vet fra sist gang at det var svært lite han kunne gjøre, i stedet velger jeg å satse på at kroppen min raskt kommer seg så vi kan prøve på nytt. Sist gang ble jeg gravid igjen ganske fort, og jeg håper det samme skjer nå. Det er trist og leit selvfølgelig, men jeg tenker med meg selv at det var sikkert noe som ikke skulle være som det skulle. Og prøver å trøste meg med at det hadde vært verre og mistet når man hadde kommet mye lengre.

Vi får satse på rask tilbakekomst her inne:)

Lykke til videre du også!

Skrevet

Jeg tok vaginaltablettene som jeg fikk fra legen og det kom mye rart. Nå angrer jeg så mye at jeg hørte på legen. Jeg er redd at hun tok feil. Jeg skulle ha ventet som deg, men trodde at legen vet best.Hun sa at det hadde skjedd for lenge siden, jeg var da i uke 5+6. hun mente at det var noe feil med eget. Men det kom ut en forstersek. OOOOH som jeg føler meg nå.......

Skrevet

Kjære deg!

Jeg hadde en SA i mars, men er nå gravid igjen , 6+5. Ble gravid ca 6 uker etter SA. I følge min legevenninne er kroppen svært fruktbar like etter en abort, så vi bare fortsatte å prøve. Det gav resultater. Jeg hadde ikke noe særlig vonde følelser etter SA fordi jeg da tenkte at . Ok, her var ikke alt som det skulle, da er det aller beste at dette svangerskapet ikke fullføres. Men denne gangen føles det mye bedre!

Jeg tror kroppen selv vet best når den er klar til å bli gravid - og at livmoren tar i mot et egg når den selv er "klar".

De tablettene har du nok fått for å få ut evt rester. Rester kan føre til infeksjon. Har legen mistanke om at ikke at er kommet ut får du nok en utskraping - men vanligvis ordner jo kroppen opp helt selv. Når d blør betyr jo det at ting er på vei ut og det er bra.

Dette går nok kjempebra skal du se, så lenge du har vært hos legen har du nok fått den aller beste hjelp :)

Lykke til videre!

Tipper du er gravid igjen om ikke lenge.

Skrevet

Kan jeg få spørre dere om når (hvilken uke) dere hadde SA?

Lykke lykke til!

Skrevet

Takk til alle sammen for hyggelige ord. Kanskje jeg må prøve å tenke at kropen vet best og legen skulle se det hvis det var liv, men akkurat nå føler jeg at legen fikk meg til å abortere med tabletter uten at det var grunn for det. Jeg tror at siden hun tok feil for når det hadde skjedd, hun kan ha tatt feil også at det var ikke liv der. Jeg angrer at jeg ikke gikk til en annen også, bare for å være sikker og stolte blind på henne. Jeg var i 5+6.

Skrevet

Hadde en SA den 16.Mai, var da 8+1. Veldig trist og jeg tenker hver enste dag på hvordan bebien hadde komt til og sett ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...