m_n83 Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Noen flere enn bare meg som har fått kvalmen i det 2 treimestre?? I det 1 var jeg i super form.. Nå er jeg kvalm både morgen og kveld... Ikke noe gøy, håper det går over snart..
Popelko Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 jeg hadde gjennom hele 1. tri, og er nå 17+5, og har det fortsatt...så er normalt tenkt på at det kanskje er hyperemis gravidarum ?
Pysjen Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 Jeg var kjempe dårlig i 1 trimester, er mye bedre form nå men er dårlig og kaster opp hver morgen. jeg er nå snart 26 uker gravid
Madamina Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Jeg har vært mye kvalm helt til nå, men det viste seg at det skyldtes magekatarr nå i det siste. Spise lite og ofte samt å unngå juice og kullsyre hjalp masse.
Gjest Mammamoms Skrevet 24. mai 2008 #5 Skrevet 24. mai 2008 Tja, hva skal jeg si.? Jeg er nå 12+3, og har faktisk nå de siste par ukene vært litt uggen og kvalm. Merket lite til det tidligere. Jeg trodde også for en uke eller to siden at matlysten begynte å vende tilbake, men nå er det helt håpløst. Middag klarer jeg bare ikke! Er fæl til å putte i meg godteri, men går også og har lyst på eple og banan, så nå må jeg passe på og alltid ha det i hus! Blir fort dårlig hvis jeg ikke får i meg mat... Skal bli deilig å få igjen matlysten, og å få i seg mer næringsrik kost! Til og med min store favoritt taco, eller helt pyton å tenke på... Lørdagskosen ikveld ble en rosinbolle :-)
trollmor85 Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 er fremdeles kvalm innimellom jeg. er 23+6 uker på vei nå, så regner med at jeg vil være litt hele svangerskapet.
Cilimed nr5 i magen Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 Jeg er å kvalm ennå, med første var jeg dårlig i alle 9 mnd, å spydde sist, 2 dager før jeg fikk!
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 jeg er også kvalm ennå, ble kvalm før testen slo ut positivt 2uker før ikm. Nå er jeg i uke 17 og har spydd hver dag, på det meste dagen lang hele svangerskapet. har hyperemesis. Har slutta å håpe på å bli bedre for å si det sånn:)
m_n83 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 25. mai 2008 Det som er så rart, er at jeg ikke var kvalm i det hele tatt i 1trimester.. Nå kom det som kasta på meg. Går heldigvis ikke rundt å er kvalm hele dagen, kommer bare rett etter frokost.. Går forbi et toalett så må jeg spy, å så blir jeg kvalm når kvelden kommer. Mamma mente det kunne skyldes av at jeg kanskje er sliten, men for å være ærlig så har jeg ikke vært så slapp noen sinne som de siste mnd:) HEHE. Men "godt" å se at det er flere som sliter, bare sånn at jeg vet at det ikke er unaturlig:)
cheerio Skrevet 25. mai 2008 #10 Skrevet 25. mai 2008 Jeg ble kvalm da jeg var seks uker på vei. Er nå femten uker på vei, og begynner å bli lei av å kaste opp og å være kvalm... Trodde det var gått over forrige uke, da var jeg bare kvalm og kastet opp en dag, men denne uka her har det vært å snakke med elgen i den store hvite telefonen hver eneste dag... Kodak moment på fredag, da skulle jeg ha eksamen og begynte å kaste opp 20 min før jeg skulle gå... Og rakk ikke frem til do fra frokostbordet heller... Så der står man da, et kvarter før man skal gå, og må skifte og finne kulepenner og vaske ansiktet og smøre matpakke og kanskje få i seg litt mat så man ikke har eksamen på tom mave... Så jeg vekket kjæresten og ba ham vaske opp (var oppkast i stua, gangen og på badet). Han gjorde det jo uten protester, men synet av ham der han sto splitternaken, trøtt og forvirra i stua og vurderte omfanget, var rett og slett kostelig:-) Stakkars, kjip ting å våkne til! "Jeg har spydd ned leiligheten, kjære, du må vaske, jeg rekker det ikke selv!?" Vi får satse på at kvalmen går over snart! :-)
m_n83 Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. mai 2008 Hehe, da får han virkelig tatt del i svangerskapet ditt:) Håper det gikk bra på eksamen da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå