FruBoger fødeklar Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Jeg er gravid i uke 16 i følge min fastlege, også når vi var på UL for å sjekke bare..eller fordi vi var usikre på å beholde det, fikk vi beskjed om at jeg nå idag da er 14++.. er ikke kvalm lenger, men har mye vondt i hodet.. magen min er fortsatt slik denv ar før føler jeg... kjenner ikke liv enda heller.. blir litt engstlig.... flere som har det slik?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 førstegangsfødende kjenner som regel ikke liv før uke 20 ++, men det varierer fra person til person. Magen kommer når den kommer, vær glad du ikke får stor mage med en gang;) At du er i uke 14 (++) betyr at du har fullgått 14 uker og er inne i din 15ende uke, altså bare en uke eller noen dager feilmargin fra legen din sin side;) Er veldig vanlig at det blir sånne feil, så ikke bekymre deg;) Symptomene kommer nok snart, bare å "glede" seg:p Ville heller fokusert på at du faktisk er symptomfri, det er DEILIG! Vil nok merke graviditeten mer og mer fra nå av;) Lykke til:D
Youngster*mamma* Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Jeg er 17+3 i dag, og jeg føler meg heller ikke gravid. Dette gjør meg veeeeldig bekymret. Tenker konstant på om kanskje barnet har dødd eller noe. Vet jeg høres veldig paranoid ut, men for 2 uker siden var magen min kjempe hard, men nå er den helt vanlig. Har ikke hatt noen symtomer siden jeg ble gravid, og har heller ikke fått mage. Går det at babyen dør uten at jeg får en blødning med det første lurer jeg på?? skal på ordinær UL på torsdag, har alltid gleda meg, men nå begynner jeg å grue meg for er så redd at det ikke skal være noe der.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Du kjenner ikke liv så tidlig så ikke tenk på det. Er noen kjempefå som gjør det. Terminen min ble også forandra med hele 3 uker. Symptomer går over så ingenting som er farlig nei.. Jeg kjente ikke liv før i min 20.uke! Slutt å bekymre deg;)
Undrende85 Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Jeg merker liv hver dag, føler meg likevel ikke alltid gravid i det hele tatt. Jeg følte meg ikke gravid hverken fysisk eller mentalt før jeg var nesten halvveis engang, og det er bare tre-fire uker siden jeg begynte å tenke på meg selv om gravid. Nå er jeg straks i uke 23. Den måten jordmor regner ut på viser bare hvordan ungen din vokser. Du har vært gravid like lenge, ungen din vokser bare noen mm ulikt fra gjennomsnittet. Et gjennomsnitt er jo laget av unger som vokser saktere og fortere enn hverandre, så det skal du ikke tenke på Det er bare noe sykehusene bruker for å vite ca når du kommer inn. Så ikke de holder av tid to måneder for tidlig liksom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå