Gullklumpen! Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Syns det er litt vanskelig å velge for diesel og bensin prisen er jo nesten like dyre. Blir også bare mer og mer avgifter på dieselen også. Skal kjøpe "ny bil". Hjelp meg:)
Patetica fåkksi Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Jeg veit ikke åssen det er i Norge, men her i Spania koster nå diesel mer enn bensin, og prisen på diesel går opp enda mer hver eneste uke.
konemor med gutt+spire:) Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 her jeg bor hjar jeg faktisk opplevd at diesel har vert dyrere enn bensin. vi kjøpte "ny" bil i januar. en forholsvis dyr bil.(vi tenkte oss lite om før vi kjøpte). nå skal vi bytte bil og skal helt klart ha bensin bil! har funnet ut at det blir billigere på sikt. så må det siest når det først er snakk om bensin og siesel priser så kan vi om vi står sammen la vere å fylle på de store selskapene som shell og statoil. det gjør vi
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Her er også dieselen dyrere enn bensinen for tiden. Det er mer, og høyere, avgifter på dieselbiler kontra bensinbiler. Så tror jeg hadde gått for bensin hvis jeg skulle hatt meg helt ny bil.
Mamman til Ovedie Skrevet 24. mai 2008 #5 Skrevet 24. mai 2008 Diesel holder i snitt ca samme pris som bensin .. Men man må huske at de fleste bensinbiler bruker mer drivstoff pr km enn tilsvarende diselbiler så i lengden sparer man på diesel.. Samtidig som man har flere miljøfrodeler med nyere dieselbiler :-) Kjører selv diesel som er 1,5 år gammel og merker godt at jeg ikke trenger å fylle tanken like ofte som jeg måtte på den forrige bilen som var en "tilsvarende" bil med bensinmotor..
Trulte76 Skrevet 24. mai 2008 #6 Skrevet 24. mai 2008 ja diesel prisene har jeg faktisk sett har vært dyrere enn bensinprisene av og til også. Så er årsavg høyere.. MEN ban bruker som regel mindre drivstoff på diesel enn bensin (visst man ikke har en dieselbil som sluker diesel da) Så sånn sett er det likevel billigere med dieselbil. Men spørs jo hvor mye disse avg og diesel prisene skal øke i forhold til bensin biler fremover da.
Lille Lu Skrevet 24. mai 2008 #7 Skrevet 24. mai 2008 Her i gården er det diesel som er mest populært. Vi har nettopp kjøpt ny bil (diesel) men også forrige var diesel. De fleste som kjøper ny bil nå velger diesel. Litt surt at diesel plutsetlig har blitt dyrere enn bensin, men som flere her sier, du må ikke bare se på literprisen. Mange diesel biler bruker lite drivstoff ift bensinbiler, så likevel blir det billigere.
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 24. mai 2008 #8 Skrevet 24. mai 2008 foreløpig er det diesel som er den billigste bilen vår... bruker kun halvparten av bensinbilen... nede i 0,35l per mil på lang kjøring...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå