Ønskebaby08*12 Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Har sittet og sett og fundert litt på den oversikten over måneder vs uker. Nå som jeg er tydelig gravid spør folk hvor langt jeg er på vei, og jeg kan nesten ikke si jeg er 20+1, osv..det er så tungvint, og de som ikke har greie på dette ser bare ut som spørsmålstegn. Nå er jeg som sagt 20+1, og har 4 fulgåtte måneder bak meg, og kommet ca 14 dager inn i 5 måneden. Sier man da man er 4 eller 5 måneder på vei. Det blir litt sånn som når man tenker at man har fullgåtte 20 uker, og er x antall dager inn i 21 uka, men den er ikke fulgått.. Ville bare høre hva dere tenker, og sier.
Miss_X_1974 +lillegutt Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Hei Enig med deg at det er lettere å si månender i stedet for uker, de fleste forstår måneder bedre (iallefall menn). Jeg er 22+4 og er akkurat 5 fullgåtte måneder. Jeg er sier nå at jeg er "gravid i 6. måned". Hvis jeg hadde sagt jeg er 6 måneder på vei kunne det misforståes med at jeg er 6 fullgåtte måneder. Ikke sikkert noe ville reagert da, uansett... Jeg synes "i 6. måned" passer best
elin og gutta;) Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 på 20+1 er du jo halvveis!!! gratulerer!!!! jeg ville sagt 4,5 mnd tror jeg. eller at jeg går i femte mnd..... ukene er det bare vi gravide som har peiling på. mamma vil og vite omtrent mnd jeg er i....disse ukene er det sååååå mange av....hehe....
Pysjen Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Jeg sier hvor mange mnd jeg er og ikke påbegynte mnd. sier jeg er 5 og en halv mnd på vei (26 uker ca er jeg) Samme som når jeg sier hvor gammel jeg er.... Jeg er 29 år- jeg sier ikke at jeg er i mitt 30 år liksom!!
Promp Skrevet 24. mai 2008 #5 Skrevet 24. mai 2008 Jeg bruker konsekvent måndter. Syntes selv det kunne være komplisert å regne seg frem til riktig måndte før jeg fikk barn. Så jeg bruker å si måndter. Så er de ekstra interesserte og spør etter uker så får de så klart vite det:-)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 24. mai 2008 #6 Skrevet 24. mai 2008 Hvis de som spør har akkurat vært gravide eller er gravide så svarer jeg i uker. Men bare i hele uker. Ikke 18+5 f.eks. Men sier jeg er ca 19 uker på vei. Hvis de spør ikke er så kjente av meg, svarer jeg i ca mnd. Eller sier jeg skal ha i midten av oktober. Sånn så nå kan jeg si at jeg er ca halveis:)
temine Skrevet 24. mai 2008 #7 Skrevet 24. mai 2008 rundt 20 uker ville jeg sagt halvveis. Ellers ville jeg ha regnet meg frem til hvor mange hele og halve mnd det er til termin, og si 4,5 mnd, 5 mnd osv....folk liker at de kan "regne seg frem" til termin ut fra det du sier:)
Herkules Skrevet 24. mai 2008 #8 Skrevet 24. mai 2008 20+1 Du kan jo ikke være mer halveis jo !! Grattis. nå er jeg 4 mndr på vei og har hitil regnet månder fra siste mens (21 januar) Mulig jeg regner månder fra termin fra nå av (29. okt)
Ønskebaby08*12 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 25. mai 2008 Takk for gode svar :-) Og, ja..halveis-milepælen er nådd! Jippi. Neste "punkt" vil vel være uken der babyen vil greie seg, selv om hun blir født prematurt. Jeg har selv brukt uker fram til nå,men tenker jeg går over til måneder fra nå av. Det er litt lettere.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 25. mai 2008 #10 Skrevet 25. mai 2008 Du sier at du er halvveis vel;) 4,5 mnd.
Myra Skrevet 25. mai 2008 #11 Skrevet 25. mai 2008 Det kommer an på hvem som spør. Dersom det er andre gravide eller som har små barn sier jeg uker (altså mer spesielt interesserte). Men er det andre sier jeg ca antall måneder, er greiere å forholde seg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå