VilVilVilVil Skrevet 24. mai 2008 #1 Skrevet 24. mai 2008 Hei! Har termin om to dager, så kommer til å ha en baby hele sommeren. Vet at han ikke skal ligge i sola, men om det er varmt blir det jo lite klær i skyggen og man kan jo bli solbrent da også. Skal man bruke solkrem på den lille da? Isåfall, kan dere anbefale noe merke? Takk for svar!
aaha Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 dette lurer jeg på også;-) har kjøpt inn babyline sf 30, vil ikke sitte inne hele sommeren!
kajfla Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 man kan bli solbrent gjennom klær, så jeg ville kanskje ha invistert i en paraply/parasol som er uv beskyttet. De er riktignok litt dyre, men holder jo i mange år og er små og hendie. Da slipper du å bekymre deg for hvor lenge det er siden sist du smurte babyen osv. Går også an å få kjøpt uv beskyttet klær, men er ikke helt sikker på hvor. Kanskje de vet på baby butikker... Lykke til
lolipoli Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Min jordmor sa at det er best å ikke bruke solkrem på nyfødte. De må vare 100% vekke fra sol.
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #5 Skrevet 24. mai 2008 Dette har jeg blitt anbefalt også. Nyfødte skal ikke oppholde seg i solen!
VilVilVilVil Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. mai 2008 De kan vel bli solbrent selv om de er i skyggen også. Og både bf og jeg har veldig lys hud og blir fort solbrent så gutten i magen arver nok det... Hørtes ikke dumt ut med en uv-beskyttende parasoll... Noen som vet hvor man kan få kjøpt det? Har kjøpt en lue med uv-beskyttelse på babybutikk forresten.
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #7 Skrevet 24. mai 2008 Jo, det kan de sikkert, så en slik parasoll kan nok være lurt. Men solkrem inneholder i mange tilfeller stoffer som nyfødte ikke har moden nok nyrefunksjon til å håndtere ennå, derfor anbefaler man ikke å bruke slike kremer på dem.
VilVilVilVil Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. mai 2008 Takk, tror jeg dropper solkrem da og prøver å beskytte på best mulig måte på annet vis:-)
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #9 Skrevet 24. mai 2008 Vi hadde med baby til Egypt og brukte ikke solkrem idet hele tatt. Han lå i vogna si under en parasoll og hadde ikke antydning til å være brent. Han lå der kun i bleie. Og vi var ute ved bassenget hele dagen. Et lite unntak gjorde vi, forresten. Han fikk solkrem på armene når vi tok han ut i bassenget. Men brukte en krem med fysisk filter og som ikke hadde for høy faktor. SÅ jeg tror det skal mye til for at de blir brent så lenge de oppholder seg i skyggen.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 24. mai 2008 #10 Skrevet 24. mai 2008 Hett tips: kjøp foreldre og barn. Fikk det i posten for noen dager siden og de hadde test av solkrem til barn. Vinneren er Vichy sin enfant 50+ og denne skal jeg ha i bakhånd til min lille bebiss. Denne skulle være uten noen som helst skadelige stoffer og beskytte veldig bra mot sol. Jeg kommer jo til å unngå å bruke den til vanlig (da jeg også har lest at små barn ikke bør bruke solkrem). Men i og med at vi skal på hytter, ut i båt og dermed kan være ekstra utsatt (babyen er da selvsagt dekket med klær men solen slipper ekstremt lett til) så vil jeg ha solkremen til disse dagene. Tror det var i denne artikelen de skrev at en vanlig langermet H&M body kun beskyttet mot 70% av strålene. Solkremen er nærmere 100% avhengig av om det er UVA eller UVB man tenker på.. Det gjenstår selvfølgelig å se om det faktisk blir sommer i år da og om solen gidder å titte frem.. hehe..
Ladybug~N&E Skrevet 24. mai 2008 #11 Skrevet 24. mai 2008 nyfødte skal ikke bruke solkrem i det hele tatt. så lenge man har babyen i vogna i skyggen ev. under en parasoll eller i et sånt "telt" så blir den ikke brent. man har stort sett alltid mulighet til å unngå solen ved å ha babyen i vogna si. skal man ta den opp og sånt så går man inn eller tar den opp i skyggen. så anbefaler ikke solkrem på nyfødte i det hele tatt. men om man absolutt må så må man bruke solkrem med fysisk filter. det vil si en solkrem som ikke trekker inn og legger seg som et lag på huden. slik solkrem må du kjøpe på apoteket.
kajfla Skrevet 24. mai 2008 #12 Skrevet 24. mai 2008 vet hvertfall at de har sånn parasoll på barnas hus. Der har de også badetøy med uv filter til større barn..så vet dere det :-)
A og G Skrevet 24. mai 2008 #13 Skrevet 24. mai 2008 Når det gjelder parasoll, noen som vet om det er uv filter i emmaljunga sin parasoll til vogna?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå